دختری که به عروس جنوب لبنان معروف شد +فیلم

32 سال پیش در بیستم فروردین ماه، انفجاری مهیب در بین سربازان اسرائیلی به وقوع پیوست؛ انفجاری که عامل آن دختر جوانی بود که به عروس جنوب لبنان شناخته شد.

دختری به نام سنا؛ عروس جنوب لبنان
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سنا محیدلی؛ دختر 17 ساله‌ای اهل شهر صیدا در جنوب لبنان بود.  روز نهم آوریل (20 فروردین 1364) با نام این دختر جوان عجین شده است؛ روزی که صبح آن با عملیات شهادت‌طلبانه سنا، چند سرباز رژیم اشغالگر قدس به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند.
 
سنا در سال 1968 در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. مادرش را در همان کودکی از دست داد. با ورود به دوره نوجوانی، با یکی از حزب‌های سیاسی آن سالها آشنا شد و مبارزات بر ضد رژیم اشغالگر قدس را آغاز کرد. پس از انجام چند عملیات استشهادی توسط همرزمانش، او نیز به این شیوه مبارزه علاقه‌مند شد. سرانجام در صبح بیستم فروردین سال 64، زمانی که تیپ زرهی اسرائیلی در محور یاتر - جزین در حال عقب‌نشینی از بیروت به سمت جنوب لبنان بودند، طی عملیاتی استشهادی با خودرو پر از مواد منفجره به میان آنها رفت و به شهادت رسید. در این عملیات 2 اسرائیلی به هلاکت رسیدند و چند تن زخمی شدند.
 
بنا به وصیت سنا محیدلی از آن پس به او عروس جنوب لبنان گفته می‌شود.
 
لینک دانلود
 
انتهای پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پیمان روحی
۱۹:۳۶ ۳۰ دی ۱۴۰۲
ایکاش برای کلیپ زیرنویس میگذاشتید و وصیت نامه اش منتشر و ترجمه میشد. خیلی ممنون از این پست و کلیپ
آخرین اخبار