اصفهان؛

در حال حاضر 36 رشته ورزشی در شهرستان گلپایگان فعال است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلپایگان گفت:در حال حاضر 36 رشته ورزشی در شهرستان فعال است، و با حضور ورزشکاران علاقه‌مند در رده‌های سنی مختلف مسابقات استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا شمسی  امروز در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته در راستای سند راهبردی ورزش شهرستان گلپایگان با تشکیل جلسات مختلف برنامه ریزی و اقدامات مؤثری انجام شده است.

 وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار جلسه‌ای در راستای امور جوانان با حضور نخبگان شهرستان و با استفاده از نقطه نظرات آنان برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلپایگان گفت: در حال حاضر 36 رشته ورزشی در شهرستان فعال است، و با حضور ورزشکاران علاقه‌مند در رده‌های سنی مختلف مسابقات استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 5 رشته ورزشی مانند وشو، شنا، جودو و ... که در شهرستان مغفول مانده بود راه‌اندازی شده است، افزود: با کمک منابع درآمدی اماکن ورزشی و استان همایش‌ها و مسابقات مختلفی در شهرستان برگزار شد.

شمسی با اشاره به اینکه در رشته‌های ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی، سبک رکوردهای ورزشی، بدنسازی در رده‌های اول و دوم سوم قرار داریم، عنوان داشت: این جایگاه تا جایی است که در رشته فوتبال 5 تیم در گروه‌های مختلف به مقامات قهرمانی دست پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 30 اعزام به صورت تیمی در شهرهای مختلف کشور و میزبانی 50 مسابقات کشوری در رشته های مختلف را برنامه‌های سال گذشته صورت گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلپایگان بیان داشت: تجلیل از قهرمانان در سه رشته فوتبال، کشتی و ژیمیناستیک، برگزاری جشن گلریزان با همکاری بهزیستی، نشست با نخبگان، دیدار با مسؤولان شهرستان در مناسبت‌های مختلف، برگزاری 10 دوره  آموزشی مانند دومیدانی، نجات غریق، آمادگی جسمانی، والیبال، فوتبال، داوری فوتسال، داوری ژیمیناستیک از برنامه‌های فرهنگی سال گذشته اداره ورزش و جوانان است. 

وی برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی بانوان و خانوادگی، کوهپیمایی خانوادگی و اعزام دوچرخه‌سواران به مشهد مقدس از جمله برنامه فرهنگی بوده است.

شمسی با اشاره به اقدامات عمرانی اداره ورزش و جوانان، یادآور شد: سال گذشته 440 میلیون تومان از سوی اعتبارات تملک داری اختصاص یافت که از این میزان 150 میلیون تومان برای زمین چمن ورزشی گوگد، 150میلیون تومان سالن امام علی(ع)، 50 میلیون تومان زورخانه گوگد، 120 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی و 20 میلیون برای پناهگاه «چشمه حضر» در نطر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر گوگد، خیرین و هیأت ورزشی مشکل انشعاب آب و گاز سالن ورزشی انقلاب این شهر برطرف شده است، بیان کرد: با کمک شهرداری گلپایگان و خیرین محوطه سازی و کف سازی سالن ورزشی 17شهریور و ورودی سالن باستانی با اعتبار60 میلیون تومان انجام شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه ورزش شهرستان در حال نابودی بود اما با درایت نماینده در جذب اعتبارات ورزشی و حمایت فرماندار سال گذشته تغییرات خوبی در ورزش شهرستان ایجاد شد، تصریح کرد: ترقی  ورزش، برگزاری مسابقات مختلف، اعزام تیم‌های مختلف ورزشی نتایج درایت و کمک مسؤولان که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه 18 روستای شهرستان دارای زمین ورزشی است، اذعان داشت: از سوی منابع طبعی با واگذاری زمین و حمایت بخشداری و دهیاری فعالیت ورزشی بازی‌های بومی محلی در روستای نیوان وسعیدآباد و همچنین ورزش کاراته و بدنسازی و دومیدانی به صورت مقطعی برگزار می‌شود؛ سال گذشته 5 ورزشکار در رشته کاراته، کشتی، والیبال، بسکتبال و فوتبال به تیم ملی و  21 ورزشکار به استان  دعوت شدند.

شمسی با اشاره به اینکه پناهگاه چشمه خضر با زمینی به متراژ 5هزار متر مربع برای واگذاری به اداره ورزش و جوانان نیاز به تنظیم قرارداد و تمدید مجوز داشت، افزود: سال گذشته اقدامات لازم  برای تملک زمین از سوی جهادکشاورزی استان با همکاری فرماندار، منابع طبیعی و جهادکشاورزی و پیگیری هیأت کوهنوردی شهرستان  پس از  9 سال  انجام شده که پس از موافقت استان پناهگاه چشمه حضر به ثبت اداره ورزش خواهد رسید، و  قرار که سوله‌ای با متراز 800 متر مربع در پناهگاه چشمه حضر احداث شود.

وی با اشاره به اینکه 30 گروه کوهنوردی در شهرستان فعال است، بیان کرد: تنظیم سند راهبردی ورزش شهرستان، کانون پیشکسوتان و خیرین، دایر شدن ورزش صبحگاهی و افزایش اعضای تیم ملی از جمله برنامه‌های سال جاری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ورزش باید در سبد خانواده قرار گیرد و گرنه سَمبلیک می‌شود، تأکید کرد: ورزش همگانی از پایه‌های سلامتی که مربوط به تمام اقشار جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمین به مساحت حدود 2هزار متر مربع در روستای سعیدآباد برای کورس اسب سواری در نظر گرفته شده است، گفت: با همکاری فرماندار و مسؤولان شهر گلشهر بزرگترین پیست اسب سواری در منطقه گلشهر احداث می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار