کرمان؛

نرخ بیکاری در استان کرمان ۱۲ درصد است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد ۵۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان کرمان، یادآورشد: هم اکنون نرخ بیکاری در استان کرمان ۱۲ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح پنجشنبه به منظور انعقاد تفاهم نامه های طرح تکاپو به استان کرمان سفر کردند، در بدو ورود به اتفاق استاندار کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید براینکه رئیس جمهوری و هیات دولت نمی توانند معجزه کنند زیرا امکانات کم و مشکلات زیاد است، افزود: دولت یازدهم در برخی ابعاد موفق بوده که بعنوان مثال می توان به مهار تورم و مبارزه با آن اشاره کرد.

آیت الله سید یحیی جعفری با اشاره به اینکه مسئولان در مقاطع مختلف باید دفاع معقول و مشروع از عملکرد خود داشته باشند، یادآورشد: ما با فرهنگ سازی توانستیم انقلاب کنیم و کار بزرگی انجام شده که یادمان رفته است.

استاندار کرمان در این دیدار از آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت استان یاد کرد که همواره از دولتها دفاع و پشتیبانی کردند و افزود: به اغراق بزرگان وحدتی که هم اکنون در استان حکم فرماست، در هیچ دوره ای وجود نداشته است.

علیرضا رزم حسینی یادآور شد: آیت الله جعفری پدر معنوی استان کرمان است که همه گروه ها را زیر چتر خود قرار داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار به مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور در روز دوشنبه اشاره و تصریح کرد: در این جلسه با گزارشاتی که ارائه شد، شرایط استان کرمان در محقق ساختن اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در کل کشور، رتبه نخست را دارا می باشد.

واعظی با اشاره به یکدست نبودن جامعه، خاطرنشان کرد: مردم کرمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخاب نمایندگان خود، نمادی از مشی اعتدالی این استان را که مشی بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی است را به نمایش گذاردند.

وی با بیان مشکلات و مسائل جامعه، گفت: علارغم اینکه مردم ما با مشکلات معیشتی و بیکاری انباشته مواجه هستند اما باید بپذیریم که وضعیت امروز کشور با گذشته متفاوت و قابل مقایسه نیست.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات استاندار کرمان، افزود: علیرضا رزم حسینی یکی از استانداران موفق کشور است که توانسته است در استان 35 هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد نماید بگونه ای که این افراد دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی هستند.

ربیعی با اشاره به ایجاد 50 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان کرمان، یادآورشد: هم اکنون نرخ بیکاری در استان کرمان 12 درصد است.

وی با تاکید براینکه استان کرمان با این حجم سرمایه گذاری در سطح کشور، برتر است که تاثیراتش را می توان در سالهای آینده مشاهده کرد، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم، دولتی بود که در بدترین شرایط امور را به دست گرفت اما امروز زیرساختها بگونه ای فراهم شده که می توان در سالهای 96 به بعد شاهد جهش باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار