ورود فارغ التحصیلان ICT به طرح تکاپو

وزیر ارتباطات و فن آوری گفت: 16 درصد فارغ التحصیلان در حوزه ICT با اجرای طرح تکاپو به دنبال ایجاد فضای کسب و کار در حوزه الکترونیک و دانش بنیان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وزیر ارتباطات و فن آوری و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در در بدو ورود به استان کرمان در فرودگاه بین المللی کرمان مورد استقبال استاندار، معاونین و مدیران استان قرار گرفتند.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزود: طرح تکاپو از یک سال گذشته به صورت مشترک با وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی در راستای منویات مقام معظم رهبری در تولید و اشتغال آغاز شده که در سال 95 این طرح در سه استان به صورت پایلوت اجرا شد.

وی بیان داشت: این طرح هم اکنون نیز با کمک استانداری ها و بخش خصوصی در حوزه ICT طی تفاهم نامه های جداگانه در حال اجراست.

وزیر ارتباطات گفت: 16 درصد فارغ التحصیلان در حوزه ICT با اجرای طرح تکاپو به دنبال ایجاد فضای کسب وکار در این حوزه الکترونیک و دانش بنیان هستند.

وی تصریح کرد: طرح تکاپو می تواند در تولید و اشتغال دانش بنیان تحول ایجاد نماید.

در ادامه علی ربیعی نیز در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهور محترم برنامه هایی برای سال 96 جهت دستیابی به حداقل کسر0.8 درصد نرخ بیکاری دارد و دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد داشت.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: پیش بینی ما برای ورود به بازار کار در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است و در استان کرمان با ظرفیت ها و قابیلت ها در حال حاضر سرمایه گذاری های متعدد در حوزه معدن، فولاد، پتروشیمی در دست اجراست.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند اشتغال استان کرمان طی دو ماه نخست سال جاری ، بیان داشت: 50 هزار شغل در رشته های مختلف در این استان شکل خواهد گرفت.

ربیعی با تاکید بر ظرفیت استان کرمان در حوزه گردشگری، گفت: بیش از ده هزار شغل در این حوزه سهم استان کرمان می باشد.

وی به ظرفیت های گلخانه ای مدرن در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه می توان بخش عظیمی را در کنار بهره وری بالا و صرفه جویی آب مشغول به کار کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی دیگر از ظرفیت ها را گیاهان دارویی و آرایشی عنوان کرد و تصریح کرد: این امر در اولویت و دستور کار قرار دارد که می تواند 3500 شغل از این ناحیه ایجاد نماید.

وی افزود: برای تولید و فراوری پسته و خرما در استان کرمان باید صنایع جانبی پیش بینی و در این خصوص برنامه ریزی شود.

ربیعی میزان سرمایه گذاری در حال اجرای استان کرمان 25 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته 35 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده و سال های 96،97 و 98 سال های شکوفایی و جهش استان کرمان خواهد بود.

وی افزود: با تدبیر استاندار کرمان که در سطح ملی پیشرو است و اقداماتی که در چند سال گذشته انجام گرفته، به زودی جشن حذف بیکاری را برگزلر خواهیم کرد.

دیدار با امام جمعه و حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و افتتاح چندین پروژه در قالب طرح تکاپو از دیگر برنامه های سفر وزار به استان کرمان می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار