برگزاری مراسم چهلمین روز در گذشت احمد عزیزی

مراسم چهلمین روز درگذشت احمد عزیزی در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ .مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت احمد عزیزی شاعر انقلابی امروز پنجشنبه همزمان با هفته هنر انقلاب و سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) با حضور جمعی مسؤولان استانی، متولیان فرهنگی، هنرمندان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از هنرمندان استان در وصف این شاعر انقلابی به سرایش پرداختند و به تاثیرات ماندگار آثار احمد عزیزی در پیکر و استوانه ادبیات معاصر اشاره کردند.

بیژن ارژن از شاعران غزلسرای برجسته کشور طی این مراسم گفت: خمیرمایه هر شعری در هر کجای عالم به هر زبانی که سروده می‌شود کلمه است.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ ما به دو مشکل برخوردیم، تصریح کرد: دایره واژگانی کلمات در دوران جنگ بسیار بسیار کم شده بود یعنی ما در دوران جنگ کلماتی مثل چشمه، فلق، خون، شفق، زخم، شهادت، لاله، شب، اینها را بیشتر نداشتیم و بنوعی شاعران ما دچار فقر واژگانی شدند.

ارژن گفت: بعد از جنگ شاعران ما در یک بلاتکلیفی محض وارد شدند چراکه هیچ کلمه ای برای گفتن نداشتند، در این روزگار بود که آقای احمد عزیزی با کفش های مکاشفه رستاخیزی از کلمات برای شاعران به ارمغان گذاشت.

وی بیان کرد: این فراوان نویسی ها باعث شد که احمد عزیزی به ما دنیای تازه تری را ارمغان دهد که بتوانیم دنیا را با نگاه بهتری ببینیم.

گفتنی است؛ بیژن ارژن در این مراسم شعری را در گرامیداشت مرحوم احمد عزیزی قرائت کرد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار