کرمان؛

جريمه 200 هزار ريالی برای استعمال دخانيات

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان گفت: استعمال دخانيات در حين رانندگی 200 هزار ريال جريمه برای رانندگان متخلف در پی خواهد داشت.

جريمه 200 هزار ريالی برای استعمال دخانياتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ٬ سرهنگ حميد معين زاده گفت : متاسفانه تعداد اندكی از رانندگان عزيز با زير پا گذاشتن قوانين و مقررات باعث ناهنجاری های ترافيكی شده اند .
 
رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان گفت: يكی از دلايل مهمی که میتواند اختلال در حواس ششگانه رانندگان داشته باشد استعمال دخانيات بوده كه باعث ايجاد اخلال رفتار ترافيكی و باعث بروز تصادفات شده است.
 
وی خاطر نشان کرد : در صورتیكه قرائن و شواهد حاكی از حالت غير طبيعی يا استفاده راننده از مواد مخدر و روان گردان باشد، ماموران با استفاده از تجهيزات لازم نسبت به تشخيص اين حالت اقدام می كنند و درصورت اثبات حالت بی ارادگی حاصل از مصرف مواد مخدر و روان گردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگيری و ضمن صدور قبض جريمه به مبلغ دو ميليون ريال و ضبط گواهينامه به مدت شش ماه توسط نيروی انتظامی جهت اقدام قانونی به مرجع صالح قضايی معرفی می شود و خودرو وی نيز به پاركينگ انتقال می يابد.
 
رييس پليس راهنمايی و رانندگی استان گفت: برای رانندگان متخلف وسايل نقليه شخصی كه تست الكل و يا مواد افيونی و روان گردان آنان مثبت باشد 10 نمره منفی و برای رانندگان وسايل نقليه عمومی و سنگين 20 نمره منفی در سوابق گواهينامه رانندگی آنها لحاظ خواهد شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۲:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
چون سیگار کشیدن باعث میشه راننده خوابش نبره.