نشست خبری سومین کنفرانس بین المللی وب‌پژوهی؛

سرقت ادبی معضل اصلی جامعه امروز است

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: در کنفرانس‌ بین المللی وب پژوهی ما در صدد هستیم که با نگاه علمی و پژوهشی به حوزه وب شکاف بین پژوهشگران و شاغلان را کاهش دهیم.

لزوم اهمیت نگاه پژوهشی به حوزه وب در امر اشتغال زایی/ سرقت ادبی اصلی‌ترین معضل جامعه علمی است
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، محمد حسین ایمانی خوش خو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و رئیس کنفرانس اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ پیشرو در دانشگاه‌های نسل سوم کشور محسوب می‌شود، این دانشگاه در کنار فعالیت‌های آموزشی توجه ویژه‌ای به مسائل روز جامعه و اشتغال زایی برای جوانان دارد به طوری که تنها حدود 30 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه بیکار بوده و مابقی جذب بازارهای کار شده‌اند.

وی افزود: ما در سال گذشته 5 همایش برگزار کردیم که آخرین همایش بین المللی به موضوع گردشگری و معنویت اختصاص داشت، تمامی کارها و فعالیت‌ها بدون وب انجام نشدنی است و متاسفانه به این حوزه توجه علمی و پژوهشی نشده است.

رئیس این کنفرانس عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش و کنفرانس‌ها نگاه علمی و پژوهشی به حوزه وب، کشف ابعاد نا شناخته و آشنایی بیشتر با شاخه‌های آن و ورود این توانمندی به محیط‌های علمی و دانشگاه‌های کشور است.

ایمانی خوش خو با بیان اینکه در کنفرانس امسال از 10 کشور مقاله دریافت کردیم، افزود: در مجموع 149 مقاله در این کنفرانس مورد داوری قرار می‌گیرند همچنین در کنار این کنفرانس نمایشگاه‌های کسب کار موفق در فضای مجازی نیز ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم که از حوزه وب برای اشتغال زایی کمک بگیریم همانگونه که سایر کشورها نیز از فضای مجازی در این خصوص استفاده کرده‌اند یکی از ویژگی‌های اصلی دانشگاه علم و فرهنگ پرداختن این دانشگاه به موضوعات جدید است به طوری که دانشگاه علم و فرهنگ حدود 7 تا 8 سال است که در حوزه گردشگری علمی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک اولین پارک علم و فناوری نرم و هویت ساز در دانشگاه علم و فرهنگ احداث خواهد شد.

در ادامه این مراسم محمد جواد کارگر دبیر علمی این کنفرانس اظهار  داشت: اکنون با توجه به شرایط جامعه و حرکت گسترده در زمینه وب ما نیازمند این هستیم که پژوهش‌های نیز در این خصوص صورت گیرد وب یک موضوع بین رشته‌ای و چند رشته‌ای است.

وی عنوان کرد: ما از حوزه و بخش‌های مختلف در این کنفرانس مقالات را دریافت کردیم 14 محور در کنفرانس وجود دارد ما توانسته‌ایم در حوزه وب رشته‌های مختلفی از هنر تا علوم انسانی را در کنار یکدیگر گرد آوریم.

دبیر علمی این کنفرانس در خصوص ابعاد شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: این شبکه‌ها ابعاد گوناگونی از قبیل بخش فنی، ریاضی، روانشناسی و جامعه شناسی دارند وب یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود به طوری که تمامی کسب و کارها به این سمت حرکت می‌کند ما نیز به صورت جهشی به سوی فناوری اطلاعات پیش می‌رویم.

کارگر یادآور شد: در کشور ایران رفتار کاربران حوزه وب هیجانی بوده و خیلی سریع در مقابل اخبار واکنش نشان می‌دهند از معیار ارزیابی بسیار اصلی در حوزه وب می‌توان به نمایه سازی استفاده کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه به تازگی کنفرانس‌های جعلی در دنیا به وفور مشاهده می‌شوند به طوری که در این کنفرانس‌ها هر مطلبی بدون داوری و ارزیابی چاپ شده و حتی در برخی موارد گواهی حضور افراد در کنفرانس بدون شرکت کردن اشخاص در کنفرانس‌ها صادر می‌شود در کمیته‌های علمی سرقت ادبی یکی از مسائل بسیار خطرناک است.

دبیر علمی این کنفرانس نمایه IEEE مهمترین نمایه در حوزه برق، کامپیوتر و مخابرات در جهان دانست و اظهار داشت: متاسفانه وب پژوهی در قاره آسیا مشاهده نمی‌شود ولی در کشورهای اروپایی این حوزه دیده می‌شود.

کارگر تصریح کرد: در این کنفرانس از کشورهای مانند برزیل، فرانسه، مالزی، هند، عمان و بنگلادش مقاله دریافت شده و توزیع مقالات نیز به صورتی بوده است که تمامی این مقالات از دانشگاه‌های برتر دنیا جمع آوری شده است کشور بلژیک نیز در این کنفرانس پایگاه آموزشی به صورت داوطلبانه برگزار می‌کند.

وی افزود: در این کنفرانس 8 کارگاه برگزار می‌شود همچنین سه سخنران کلیدی از اتحادیه اروپا برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده‌اند ما در نظر داریم یک جلسه ویژه با موضوع آینده وب به صورت میز گرد با حضور سه سخنران کلیدی دیده می‌شود.

کارگر تصریح کرد: در این کنفرانس از کشورهای مانند برزیل، فرانسه، مالزی، هند، عمان و بنگلادش مقاله دریافت شده و توزیع مقالات نیز به صورتی بوده است که تمامی این مقالات از دانشگاه‌های برتر دنیا جمع آوری شده است کشور بلژیک نیز در این کنفرانس پایگاه آموزشی به صورت داوطلبانه برگزار می‌کند.

وی افزود: در این کنفرانس 8 کارگاه برگزار می‌شود همچنین سه سخنران کلیدی از اتحادیه اروپا برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده‌اند ما در نظر داریم یک جلسه ویژه با موضوع آینده وب به صورت میز گرد با حضور سه سخنران کلیدی و دو استاد از اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار کنیم.

دبیر علمی این کنفرانس یادآور شد: متاسفانه در ایران پژوهشگران در دانشگاه فعالیت می‌کنند و شاغلان نیز در بازار به کسب و کار می‌پردازند و همیشه بین این دو قشر فاصله زیاد وجود دارد خوشبختانه امروزه سهم شرکت‌های دانش بنیان در تجارت مانند شرکت اسنپ در حوزه حمل و نقل زیاد شده است.

کارگر یادآور شد: در کنفرانس امسال حدود 130 تا 140 نفر ثبت نام کرده که از تعداد سه چهارم آنها از اساتید دانشگاه‌ها بوده‌اند از 149 مقاله دریافتی 50 مقاله به صورت شفاهی (33 درصد) پذیرش می‌شوند این همایش در IEEE ثبت می‌شود.

گفتنی است: کنفرانس بین المللی وب پژوهی در تاریخ‌های 30 و 31 فروردین 96 برگزار می‌شود نماشگاه‌های کسب کارهای موفق در فضای مجازی نیز از تاریخ 29 تا 30 فروردین در کنار کنفرانس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار