قزوین؛

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز

نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان پایان فروردین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدیر کل نوسازی مدارس استان در نشست مطبوعاتی گفت:این جشنواره سی و یکم فروردین در دانشگاه فرهنگیان و با رویکرد ایمن سازی مدارس برگزار می‌شود.

عسگرعلی جوانبخت افزود: از هزار و ۸۷۲ فضای آموزشی در استان فقط ۶۹۳ فضا دارای استحکام است.

جوانبخت افزود: ۸۲۸ فضای آموزشی به مقاوم سازی نیازدارد و ۴۵۱ فضای آموزشی هم باید تخریب و نوسازی شود.

وی با بیان اینکه در ۳۰ درصد از پروژهای آموزشی خیران مشارکت دارند گفت:: پارسال از ۱۲ میلیارد تومان تعهد خیران، ۸ و میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس با اشاره به مصوبه ساخت ۱۰ پروژه آموزشی در سفر هیات دولت به استان گفت:: نیمی از اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: همه این پروژه‌ها عملیاتی شده است و تا مهر امسال ۸۰ درصد از آن‌ها به بره برداری خواهد رسید.

جوانبخت اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌های آموزشی ۱۴ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

مدیر کل نوسازی مدارس همچنین با اشاره به به اینکه در حال حاضر هجده پروژه آموزشی در مسکن‌های مهر استان در حال اجراست گفت: از این میزان ۱۲ مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شده است و ۲ پروژه تا مهرماه و ۴ طرح هم تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز استان هم در این نشست گفت: پارسال دولت ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان برای نوسازی مدارس استان پرداخت کرد که اگر این اعتبار به میزان کمک خیران بود، ساخت طرح‌های آموزشی تا ۳ برابر افزایش می‌یافت.

محمد مهدی ارمغان افزود: خیرین امسال حدود ۵ میلیارد تومان تعهد داده اند که ۳ و نیم میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه خیرین اشتیاق خوبی برای مدرسه سازی دارند اضافه کرد: از سال ۷۷ تا کنون ۲۰۰ مدرسه در استان با مشارکت و کمک خیران ساخته شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار