مشهد؛

انجام آزمایش تشخیصی و نظارتی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی خراسان رضوی

بیش از ۲۳۲ هزار آزمایش در آزمایشگاه ها‌ی بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی استان خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اظهار داشت: تعداد آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان در مواردی از جمله سرولوژی دام، انگل شناسی، بیوشیمی، خون شناسی، باقیمانده‌ها و آسیب شناسی افزایش یافته است.
وی میزان آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های دامپزشکی بخش دولتی دامپزشکی استان را در سال گذشته ۱۸۵ هزار مورد اعلام کرد و افزود؛ این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: تعداد آزمایشات سرولوژی دامی با ۹۷ هزار مورد بیش از ۴۳ درصد افزایش داشته و در زمینه رصد باقی مانده‌های دارویی در فرآورده‌های خام دامی نیز حدود ۵ هزار آزمایش به ثبت رسیده که ۱۲۱ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.
محمد رشتی باف افزود: آزمایشگاه سرولوژی دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، هم اکنون توانمندی تشخیص بیماری‌های انتروتوکسمی (ردیابی توکسین)، بروسلوز، تب برفکی (ردیابی آنتی ژن) و لکوز گاوی را داشته و همچنین در گذشته نیز، تشخیص بیماری‌های یون، تب کیو، تب برفکی تیپ‌های مختلف (NSP و SP)، زبان آبی، BVD (آنتی ژن و آنتی بادی)، سل گاوی (گاما اینترفرون)، IBR و PPR را به روش الایزا انجام داده است.
انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار