طرح پایش واحدهای سرمایه گذار خارجی در آذربایجان غربی انجام شد

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته طرح پایش واحدهای سرمایه گذار خارجی در آذربایجان غربی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سیفعلی ضربی با اشاره به اهم اقدامات اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت طرح پایش واحدهای سرمایه گذار خارجی در استان انجام شد.

وی افزود: این طرح به منظور ارتقاء نظام حمایتی در چهار چوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف وضعیت موجود سرمایه گذاری خارجی در استان و شناسایی حمایت های هدفمند از سرمایه گذاری خارجی طرح پایش واحدها و طرح های سرمایه گذار خارجی در استان انجام شد.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در این طرح از 15 واحد سطح استان بازدید و از این بین تعداد 11 واحد با اشتغال 224 نفر فعال و همچنین یک واحد فاقد مجوز سرمایه گذار خارجی با اشتغال هشت نفر شناسایی شد.

وی به تشکیل کمیته راهبری و ایجاد دفتر سرمایه گذاری و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی استان اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر در سال گذشته چراغ راهنمای سرمایه گذاری تدوین شد.

ضربی با تشریح اهداف تدوین چراغ راهنمای سرمایه گذاری در استان بیان کرد: این اقدام به منظور شناسایی صنایع اولویت دار سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان با هدف هدایت سرمایه گذاران حوزه صنعت و معدن به این صنایع و با توجه به تعیین و تبیین اولویت های سرمایه گذاری در گروه های مختلف صنعتی، راهنمای سرمایه گذاری در سه بخش طرح های اولویت دار، طرح های فاقد اولویت و طرح های فاقد توجیه اقتصادی تدوین و اطلاع رسانی شد.

وی با اشاره به ایجاد زنجیره های پتروشیمی در سال 95 اظهار داشت: از آنجا که توسعه هر صنعتی، باید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش آن صنعت بوده تا مورد توجه ویژه قرار گرفته و سبب تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی در صنایع پایین دستی پتروشیمی را فراهم سازد، با تدوین زنجیره محصولات صنایع پایین دستی شامل زنجیره های مختلف، تدوین و احصاء شد.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: این زنجیره شامل محصولات پتروشیمی حاصل از نفت خام  و گاز طبیعی و زنجیره محصولات پایین دست پلی اتیلن، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و سبک خطی است.

وی تصریح کرد: با استفاده از زنجیره های محصولات پتروشیمی علاوه بر شناخت کلی از نحوه تامین مواد اولیه و کاربرد هر محصول می توان چشم اندازی بر برنامه های توسعه اقتصادی صنایع پتروشیمی بر پایه زنجیره ارزش محصول می تواند داشته باشد که ثمره آن راهنمایی سرمایه گزاران و متقاضیان و احداث شهرک های تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان است که تاکنون دو طرح در شهرستان های میاندوآب و مهاباد آغاز شده و در مراحل انجام مطالعات اولیه قرار دارند.

ضربی با اشاره به ثبت آمار تولید واحدهای منتخب صنعتی در سامانه، در سال گذشته بیان کرد: بی شک ارائه آمار تولید ماهیانه واحدهای منتخب صنعتی در جهت رصد و پایش وضعیت تولید کشور و سیاستگذاری های بخش تولید و تجارت بسیار موثر و ضروری است.

وی تصریح کرد: چرا که آمارهای تجمیع شده از واحدهای منتخب در قالب گزارش های محصولی در اختیار تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور قرار می گیرد.

 رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در این زمینه دستورالعمل الزام به روز رسانی اطلاعات و ارائه آمار حوزه صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و این سازمان ضمن شناسایی لیست واحدهای منتخب به تعداد 100 واحد و تعیین مسئول پایش آمار استان و کارگروه آمار تولید استان تشکیل و پیگیری های لازم را در خصوص جمع آوری اطلاعات واحدهای منتخب صنعتی انجام شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.