لرستان؛

شناسایی 2 موقوفه جدید در بروجرد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بروجرد با بیان اینکه شناسایی واحیا موقوفات مجهول نیازمند حمایت معتمدین محلی است گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 2 موقوفه جدید شناسایی و تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام ارکبان افزود: با توجه به اینکه بروجرد از گذشته به شهرعالمان و واقفان معروف بوده و دارای موقوفات فراوانی در گذشته است که تا کنون توسط اداره اوقاف شهرستان شناسایی نشده اند.
وی اظهار کرد: شهروندان بروجردی شناسایی ومطلع نمودن اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان را نسبت به موقوفات مجهول وظیفه شرعی ودینی خود بدانند و در تسهیل این مهم با این نهاد همکاری کنند.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بروجرد اضافه کرد: انتظار می رود با حمایت های معتمدین وافراد محلی در آینده شاهد شناسایی تعداد بیشتری از موقوفات مجهول شهرستان بروجرد باشیم.
حجت الاسلام ارکبان بیان کرد: دریک مقطع زمانی بیش از 70 عالم وارسته ازجمله آِیت الله العظمی بروجردی، علامه بحرالعلوم، آیت الله نجفی بروجردی در بروجرد زندگی می کردند و درحال حاضر نیز 467 تن ازعلما و طلاب درسه حوزه علمیه این شهرستان مشغول به تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.
 منبع:ایرنا
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار