کرمان؛

بازدید معاون استاندار کرمان از پروژه‌های جنوب استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در سفر به جنوب استان، از پروژه هایی همچون مرکز خرید گندم درچین کهنوج و مجتمع پرورش بز شیری قلعه گنج بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدرضا فتوت بعد از ظهر سه شنبه در سفر به شهرستان کهنوج، به اتفاق فرماندار کهنوج از مرکز خرید گندم درچین این شهرستان بازدید و در جریان خرید گندم قرار گرفت.
خرید گندم از کشاورزان از روز شنبه 26 فروردین در شهرستان کهنوج آغاز شده و تا 25 اردیبهشت ادامه دارد و این در حالیست که تاکنون بیش از دو هزار و 500 تن گندم توسط این مرکز خریداری شده و روزانه یکصد کامیون گندم کشاورزی به این مرکز حمل می گردد.
سطح زیر کشت گندم در شهرستان کهنوج بیش از 4 هزار هکتار است که متوسط عملکرد این محصول سه تن در هر هکتار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در ادامه سفر به جنوب استان، به شهرستان قلعه گنج سفر کرد و صبح چهارشنبه به اتفاق رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی و سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از مجتمع پرورش بز شیری مورسیای اسپانیایی بازدید کرد.
این مجتمع در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان محروم قلعه گنج با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومانی راه اندازی شده و گنجایش سه هزار راس دام بز مورسیای اسپانیایی شیری را دارد و در زمینی به مساحت 2 هکتار احداث شده است.
تعداد 954 راس بز ماده و 46 راس بز نر در مرحله نخست برای این مجتمع تامین شده که برای تکمیل آن باید یازده میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرد، این بزها نسبت به بزهای ایرانی شیر بیشتر با کیفیت بهتر تولید می کنند و کم قلوزایی و سازگار بودن با اقلیم منطقه از مزایای اقتصادی پرورش این بزهاست.
در ادامه بازدید های معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان مجموعه سایت ورزشی شهرستان قلعه گنج و سایت اداری این شهرستان نیز مورد بازدید قرار گرفت.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار