کرمان؛

هشدار استاندار کرمان درخصوص تنبیه دانش آموزان

استاندار کرمان به مسئولان آموزش و پرورش استان درخصوص تکرار تنبیه بدنی دانش آموزان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تکرار موارد تنبیه بدنی دانش آموزان در رودبار جنوب طی چند ماه اخیر گفت: مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش شهرستانهایی که این موارد غیرقانونی در حوزه مسئولیت انها اتفاق بیفتد از کار برکنار می شوند.
وی با اشاره به ممنوعیت تنبیه بدنی در نظام آموزش و پرورش کشور گفت: رسانه های مسئولیت پذیر مسئله تنبیه دانش آموز رودباری را به خوبی انعکاس دادند و بلافاصله مدیرکل بازرسی استانداری و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور در محل به مسئله رسیدگی کردند.
استاندار کرمان تاکید کرد: با توجه به اینکه سه مورد تنبیه بدنی طی ماه های اخیر در رودبار جنوب رخ داد مدیرآموزش و پرورش رودبار از کار برکنار شد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه در شرایط امروز دیگر کسی تنبیه بدنی را نمی پذیرد، از آموزش و پرورش خواست مجددا بخشنامه جدیدی به تمام نقاط استان ارسال و یادآوری کند چنانچه تنبیه بدنی به هر دلیلی صورت گیرد مجازات سختی طبق قانون برای تنبیه کننده در نظر گرفته خواهد شد و مدیران مدارس و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها که این موارد در شهرهای آنها پیش بیاید از کار برکنار می شوند و باید جوابگویی این اتفاق باشند.
در چند روز گذشته انتشار تصاویری از پوست کبود شده یک دانش اموز ابتدایی شهرستان رودبار که گفته میشود نتیجه تنبیه با خط کش فلزی از سوی معلم بوده است ، سبب واکنش رسانه ها ، مسئولان قضایی و مدیران دستگاه های اجرایی استان شد .
پیش از این نیز یک دانش آموز رودباری دیگر مورد تنبیه معلم قرار گرفت و مدادی که در دست داشت به داخل پوست سرش فرو رفت.
همچنین در اوایل سالجاری تحصیلی ویدئویی از صحبتهای چند دانش آموز دختر رودباری پخش شد که میگفتند به علت نپرداختن شهریه 30 هزار تومانی از مدرسه اخراج شده اند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار