گرمانشاه؛

شناسایی هشت هزار گونه گیاهی در کشور

از هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده در کشور، 1200 مورد آن در کرمانشاه رویش دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به فصل رویش لاله واژگون، از مردم خواست مراقبت این گونه تحت حفاظت باشند و از چیدن آن خودداری کنند.

غلامحسین کاظمی اردیبشهت ماه را فصل رویش لاله واژگون در زیستگاه‌های استان دانست گفت : مدت گل دهی این گونه گیاهی بسیار کوتاه است.

وی عمده رویشگاه لاله واژگون در استان را ارتفاعات دالاهو و تا حدودی ارتفاعات شاهو در منطقه اورامانات عنوان کرد.

 مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: لاله واژگون عمدتا در زیستگاه‌های زاگرس از جمله کرمانشاه و ایلام می‌روید و در سایر نقاط کمتر دیده می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به تحت حفاظت بودن این گونه گیاهی، خاطرنشان کرد: لاله واژگون به دلیل تخریب و چیدن توسط انسان در معرض خطر است.

کاظمی از مردم خواست از چیدن این گل و یا فروش آن در بازار خودداری کنند و افزود: اگر مواردی از فروش لاله واژگون در بازار ببینیم با آن برخورد خواهد شد.

وی معتقد است، چیدن این گل برای نگهداری در منزل نیز نباید انجام شود، زیرا عمر گل لاله واژگون کوتاه است و از بین می‌رود.

کاظمی گفت کندن این گل باعث می‌شود پیاز و ساقه اصلی گیاه نیز کنده شود و دیگر قابل رویش نباشد که در نهایت نابودی این گونه را در پی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بابیان اینکه عمده گونه‌های لاله واژگون که در کرمانشاه می‌روید زرد و قرمز است، تاکید کرد: رنگ جذاب این گل باعث جلب توجه بیشتر برای چیدن آن می‌شود.

وی افزود در کنار این گونه گیاهی گونه‌های جانوری مختلفی هم زندگی می‌کنند که از بین رفتن لاله واژگون آنها را نیز در معرض تهدید قرار می‌دهد.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست از چیدن این گل خودداری کنند و گفت: در ایام گل‌دهی این گونه گیاهی، محیط زیست نیز نظارت خود را در مناطق رویشگاه این گل بیشتر می‌کند.

وی در پایان از تنوع غنی گونه‌های گیاهی کرمانشاه یاد کرد و گفت: از هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده در کشور، 1200 مورد آن در کرمانشاه رویش دارد.

 

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار