شیراز؛

تهیه تقویم رویدادهای گردشگری

برای رونق گردشگری استان فارس در سال 96، تقویم رویدادهای گردشگری تهیه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در جلسه کمیته گردشگری فرهنگی تاریخی، کارگروه تخصصی این سازمان به تبیین رویدادهای گردشگری استان در سه سطح فراملی، ملی و استانی پرداخت.

 
وی اظهار کرد: مزيت تقویم گردشگری علاوه بر برگزاری رویدادها با توجه به شرایط فصول سال، به رونق اقتصادی گردشگری هر شهرستان استان منجر می شود.  
 
مدیر کل میراث فرهنگی ضمن تاکید به ضرورت تهیه تقویم گردشگری افزود: با تنظیم رویدادها در طی سال می توان از ظرفیت گردشگری در جهت توسعه و تحرک پذیری شهرستان های استان بهره برد.
 
مصیب امیری در خصوص برخی از رویدادهای شاخص در استان گفت: از برنامه های بین المللی می توان به نهمین نمایشگاه گردشگری شیراز، گرامیداشت یادروز سعدی و گرامیداشت یادروز حافظ اشاره کرد. 

همچنین جشنواره ادبی و هنری حضرت شاهچراغ(ع) و برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی در سطح ملی و جشنواره عرقیات و سوغات شیراز، جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب، جشنواره گردشگری رمضان، رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارس، نمایشگاه فارس در یک نگاه، جشنواره انار ارسنجان، جشنواره غوره دشمن زیاری نورآباد ممسنی، جشنواره نان های سنتی لارستان، جشنواره برفی و ورزش های زمستانی، جشنواره گل نرگس کازرون، سوگواره گردشگری محرم و جشنواره انگور بوانات از جمله این رویدادها در سطح استانی هستند.
 
همچنین شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استاندار در این جلسه، طرح را مهم و راهبردی توصیف و مقرر کرد همه دستگاه های اجرایی طرح های خود را برای ثبت در تقویم گردشگری استان به دبیرخانه کارگروه تحویل دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.