کرمان؛

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: آمار شهدای مدافع حرم استان به 32 نفر رسید.

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد افزود: آمار شهدای مدافع حرم استان کرمان به 32 نفر رسید.

وی بیان کرد: امروز یک شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون وارد کرمان می شود و پس از برگزاری آیین وداع با شهید در شامگاه امروز، پیکر مطهر وی فردا (پنجشنبه) در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده می شود.

وی گفت: شهید دیگری از استان کرمان در سوریه به شهادت رسیده که پیکر وی هنوز به کشور وارد نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه سوم خرداد از حماسه های بزرگ تاریخ ملت ایران است ادامه داد: محاصره خرمشهر نمادی از توکل به خدا و یاری و مدد خداوند است.

وی اظهار کرد: هدف از گرامیداشت سوم خرداد حفظ ارزش ها دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، ایثار و شهادت است.

سرهنگ ابوالحسنی گفت: تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی، تبیین قدرت نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش وحدت ادیان و گروه ها در پیروزی، تدوین نقش عملیات بیت المقدس و دستاوردهای آن در روند دفاع مقدس و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و تاثیر آن در بیداری اسلامی و مقاومت در سراسر دنیا از جمله اهداف گرامیداشت سوم خرداد است.

وی افزود: ویژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد در سالروز آزاد سازی خرمشهر ساعت 11 در سراسر استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: سه کتاب ارزشمند "جاده های ناهموار"، "تا مرز کوشک" و "اطلس لشکر 41 ثارالله" نیز به چاپ رسیده و به این مناسبت رونمایی می شود.

آزادسازی خرمشهر روز سوم خرداد سال 61 انجام شد و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره این حماسه ماندگار فرمودند 'خرمشهر را خدا آزاد کرد'.

نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت این روز با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار