آخرین اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره تماس صوتی تلگرام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص علت مسدود شدن تماس صوتی تلگرام در ایران توضیحاتی ارائه داد.

تلگرام صوتی
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در ارتباط با مسدود شدن تماس صوتی تلگرام گفت هدف از این کار، ایجاد محدودیت برای مردم نبود. چرا که تماس صوتی در سایر شبکه‌های مجازی فعال است و این نشان می‌دهد که دولت مشکلی با تماس‌های اینترنتی ندارد. ابلاغیه‌ای که قوه قضائیه صادر کرد باعث مسدود شدن تلگرام صوتی شد.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: سعی ما این است که موانع موجود بر سر راه کسب‌وکارهای اینترنتی برداشته شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: ما زیرساخت های دولت الکترونیک را به‌طور کامل فراهم کردیم. بنای ما بر این بود که فاز اول آن را در اسفند ماه به بهره‌برداری برسانیم اما به دلیل مشغله های رئیس جمهور به بعد از تعطیلات عید موکول شد. در حال حاضر نیز طبق صحبت‌هایی که با ایشان داشتیم قرار شد به پس از برگزاری انتخابات موکول شود تا شائبه انتخاباتی بودن این طرح وجود نداشته باشد. دولت الکترونیک در کشور باید کامل شود و همه دستگاه‌های کشور که مردم با آنها در ارتباط هستند، باید تحت کنترل این طرح قرار بگیرند. 

وی همچنین در خصوص رابطه فضای مجازی با انتخابات گفت: شبکه‌های اجتماعی  باید در جهت بالابردن آگاهی مردم نهایت تلاش‌شان را بکنند. این امر درباره هر 6 نامزد ریاست جمهوری صدق می‌کند. استفاده از این فضا برای همه آنها باید به عنوان یک امتیاز مساوی باشد. واعظی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر می‌بینیم که برخی با استفاده از تریبون‌هایی که نباید برای تبلیغات استفاده شود به تخریب دولت می‌پردازند. من فکر می‌کنم این وظیفه بخش تبلیغاتی وزارت کشور و دستگاه‌هایی که وظیفه نظارتی را بر عهده دارند است که به این تخریب ها رسیدگی کنند.

واعظی در بخش پایانی سخنانش به کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: با توجه به تفکرات و نوع همکاری‌ام با رئیس جمهور مایل هستم که ایشان در دور بعد هم رای بیاورند و چه در کابینه‌شان باشم چه نباشم ایشان را در پیشبرد اهدافشان در دولت بعدی یاری می‌کنم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار