کرمان؛

اداره ثبت اسناد و املاک در فهرج راه اندازی شد

با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اداره ثبت اسناد و املاک در فهرج راه اندازی شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،طالبی زاده ،مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت : تا کنون از 10 شهرستان جدید التاسیس استان تنها در 3 شهرستان اداره ثبت اسناد راه اندازی شده است که باید در هفت شهرستان باقی مانده بدون چارت سازمانی در سازمان مدیریت تصویب شود.
وی مهم ترین چالش اداره ثبت اسناد استان را کم بود نیروی انسانی بیان کرد و گفت :برای راه اندازی اداره ثبت اسناد فهرج از کارکنان ادارات بم و جیرفت استفاده می کنیم و اداره ثبت اسناد و املاک را در فهرج راه اندازی کردیم و اگر دولت کمک کند مابقی شهرستان ها نیز ادارات ثبت اسناد و املاک راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: در سال 95-94 شاهد رشد اراضی دولتی بودیم .
طالبی زاده افزود:ناچاریم در دراز مدت برای جلوگیری از زمین خواری و حاشیه نشینی قطعا اراضی دولتی را سند دار کنیم.
وی در ادامه خواستار همکاری ادارات کل مرتبط با زمین و مسکن در این زمینه شد و افزود :همکاری خوبی در سال گذشته صورت گرفته است.
وی همچنین از مردم استان خواست اسناد دفترچه ای خودشان را به اسناد تک برگ تبدیل کنند و افرادی که فاقد سند هستند ازاین قانون استفاده کنند و املاکشان را سند دار کنند .طالبی زاده اظهارداشت : اداره ثبت اسناد خدمات گسترده ای به مردم ارائه می دهند که مهم ترین بخش آن ، جانمایی و ثبت اراضی دولتی و مردم است .
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان بیان داشت: در شهرستان فهرج 440 هزار هکتار اراضی دولتی داریم که 70 درصد آنهارا توانسته ایم جانمایی نماییم وبرای تثبیت مالکیت ادارات مرتبط زمین و مسکن همکاری کنند در 3 سال باقی مانده از قانون کاداست کلیه اراضی دولتی را تثبیت مالکیت بکنیم .
همچنین در این مراسم مصیب حیدریان به عنوان رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فهرج معرفی شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار