کرمان؛

تأسیس پایگاه ورزش قهرمانی در جیرفت

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از تأسیس شعبه ی دوم پایگاه ورزش قهرمانی، طی آینده ای نزدیک در جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در سفرسه روزه ی خود به شهرستان های جنوبی استان، ابتدا به جیرفت رفت و در جلسه ای با حضور فرماندار و جمعی از ورزشکاران به بررسی مشکلات و قابلیت های ورزش این شهرستان پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش بر ادامه طرح سند توسعه ورزش استان تأکید کرد.

امیری خراسانی به روحیه ی تهاجمی، انرژی و شور جوانی در جوانان جنوب اشاره کرد و گفت: این روحیه ی تهاجمی برای خیلی از رشته های ورزشی مفید است که باید جوانان را در این رشته ها جذب کنیم تا انرژی آنها در راه مناسبی صرف شود.

وی با بیان اینکه اکثر اماکن ورزشی به دست بخش خصوصی اداره می شوند، افزود: از آنجا که مدیریت اماکن ورزشی اکثراً در اختیار بخش خصوصی است، پس بایستی بر این اماکن نظارت و مدیریت بیشتری صورت گیرد.

امیری خراسانی بحث آسیب های اجتماعی را یکی از معضلات امروز جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی بودجه ای را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی درنظرگرفته است که با ایجاد خانه های ورزش روستایی آن را پيگيري مي كنند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان به حق در این دوره برنامه ریزی بسیار خوبی در بحث بودجه در برنامه ی ششم توسعه داشته است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان با اعلام اینکه درحال انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با یکی ازشرکت های اتوبوسرانی به منظور تخفیف در هزینه های ایاب وذهاب ورزشکاران برای مسابقات مختلف هستیم، یادآور شد: با انعقاد این قرارداد بی شک هزینه های رفت و آمد ورزشکاران به شکل چشمگیری کم می شود.

امیری خراسانی بر جذب بنگاه های خصوصی توسط هیأت های ورزشی شهرستان ها تأکید کرد و افزود: هیأت های شهرستان ها باید به دنبال جذب بنگاه های خصوصی باشند تا از این طریق بتوانند مشکلات مالی مجموعه را برطرف کنند.

وی با اذعان به اینکه متأسفانه رؤسای برخی هیأت ها به اشتباه فقط ورزش را منحصر به مرکز استان کرمان می دانند و برنامه ای برای هيأت های زير مجموعه خود در شهرستان ها ندارند، تصریح کرد: فلسفه ی به وجود آمدن هیأت ها، استعدادیابی در سراسر استان است و ادارات ورزش و جوانان تنها جنبه ی نظارتی دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.