کرمانشاه؛

5 مزرعه فعال پرورش ماهی در ثلاث باباجانی

هم اکنون تعداد 5 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فعال اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست شبکه دامپزشکی ثلاث باباجانی گفت: هم اکنون تعداد 5 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فعال اند که از آغاز تا پایان پرورش ماهی، همه این مزارع تحت نظارت کامل شبکه دامپزشکی قرار دارند.

یاسر علیزاده برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص بیماری های رایج آبزیان، بهداشت و قرنطینه و نیز، ضدعفونی کردن رایگان همه مزارع را، از جمله اقدامات انجام شده بر شمرد و افزود: بازدیدهای مکرر را هم در خصوص رفع نواقص و مشاوره به مالکان و کارگران مزارع پرورش ماهی، بیشتر کرده ایم.

وی در ادامه، از انجام آزمایش های تایید سلامت بهداشتی بچه ماهی ها و صدور گواهی سلامت، پیش از آغاز پرورش توسط اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه و همچنین، انجام آزمایش های سلامت بهداشتی ماهی های بازاری پیش از فروش توسط آزمایشگاه دامپزشکی استان خبر داد.

علیزاده در پایان، انجام نمونه گیری های مکرر در طول دوره پرورش را برای کنترل و پیشگیری از بیماری هایی نظیر VHS ( وی اچ اس )، و استخدام کارشناسان آبزیان به عنوان مسئولان فنی بهداشتی مزارع را از سوی مالکان مزارع پرورش ماهی به منظور بازدید و بازرسی ماهیانه، و ارائه گزارش به شبکه های دامپزشکی را از دیگر اقدامات در حال انجام دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی برشمرد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار