برجام یک سند بین‌المللی است ، نمی‌توانند به‌راحتی آن را به هم زنند

وزیر دادگستری گفت: آمریکایی‌ها در اکثر پیمان‌های بین‌المللی بازی در می‌آورند اما با توجه به اینکه برجام یک سند بین‌المللی است، نمی‌توانند به‌راحتی آن را به هم بزنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر امروز در دومین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان "با توجه به اینکه اقتصاد بسترساز فرهنگ است، اگر رویکرد فرهنگی هم داشته باشیم باید اقتصاد خوب و قوی داشته باشیم"، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند اگر زندگی از لحاظ اقتصادی هموار و روبه‌راه نباشد نمی‌توانیم واجبات را در جامعه ادا کنیم.

پورمحمدی اقتصاد را بستر‌ساز فرهنگ و تعالی فرهنگ و معنویات دانست و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به‌معنای نهایت استفاده از فضا و ظرفیت موجود است و مقام معظم رهبری این موضوع را به بیانات مختلفی تفسیر و تبیین فرموده‌اند.

وی با ابراز "هنر ما باید این باشد که از فرصت‌ها و واقعیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم"، بیان کرد: باید برش‌های استانی در زمینه اقتصاد مقاومتی مشخص شود و بگوییم در زمینه‌های مختلف سهم استان در هر بخش عمومی، دولتی و خصوصی چقدر است.

90 روز تا پایان دولت باقی است، مسئولان از همین فرصت برای پیشرفت استفاده کنند

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه از الآن تا 15 مرداد زمان زیادی باقی مانده، اظهار داشت: 3 ماه معادل 90 روز وقت داریم و باید ثانیه‌شمار در این زمان بگذاریم و در راستای تحقق اهدافمان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت هم می‌توان کارهای خوبی انجام داد، گفت: ما می‌خواهیم کشورمان را آن‌چنان که شایسته است بسازیم و اداره کنیم و رکن این بنای رفیع و شایسته اقتصاد و فرهنگ است.

تنها مردم ایران هستند که می‌توانند سرنوشتشان را تغییر دهند

وزیر دادگستری به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: بحث‌های جدی در حال شکل‌گیری است و به این ظواهر و فضاهای شکلی و گفت‌وگوها که اهمیت بسیاری هم دارد نباید بسنده کنیم و باید عمق این موضوع را ببینیم که چگونه این بحث‌های مهم و جدی در جامعه ما در حال ایجاد است.

پورمحمدی با اظهار اینکه هیچ کسی غیر از مردم نمی‌توانند در سرنوشت کشور تغییر ایجاد کنند، گفت: امروز قدرت و انتخاب در اختیار مردم است و آنها احساس می‌کنند که تصمیم‌گیرنده هستند و سرنوشتشان را خودشان انتخاب می‌کنند.

انتخابات ایران گرانترین انتخابات جهان است

وی مهمترین عنصر انتخابات را تبلیغات دانست و گفت: ما کار بزرگی در دنیا ایجاد کردیم و ابزار گسترده تبلیغی را که رسانه ملی است در اختیار کاندیداها قرار دادیم و فکر می‌کنم انتخابات ایران گران‌ترین انتخابات در کل جهان است و حتی از انتخابات آمریکا هم گران‌تر است.

وزیر دادگستری این اتفاق را خیلی ارزشمند دانست و گفت: در کشور ما این موضوع رقم خورده و در بلوغ فکری و سیاسی جامعه ما تأثیر بسیار زیادی دارد.

پورمحمدی برجام را سند محکمی دانست و ادامه داد: آمریکایی‌ها در اکثر پیمان‌های بین‌المللی بازی در می‌آورند و اکثر آنها را با قلدری و زورگویی اجرا نمی‌کنند ولی با توجه به اینکه برجام یک سند بین‌المللی است، نمی‌توانند به‌راحتی آن را به هم بزنند.

ملت ایران مقتدر است اما دولت مقتدر می‌خواهد که از این اقتدار استفاده کند

وی با اشاره به اینکه ملت ایران مقتدر است، گفت: ایران یک دولت مقتدر، توانا و فهیم می‌خواهد که بتواند از این اقتدار ملت استفاده کند و باید دیپلماسی قوی در آن وجود داشته باشد.

وزیر دادگستری علت اینکه مردم می‌گویند رفع مشکلات را در سفره‌هایشان احساس نمی‌کنند را دولت قبل دانست و با بیان اینکه این دولت در ایجاد شغل رکورددار است، خاطرنشان کرد: اینکه بی‌انصافی می‌کند موضوع دیگری است و نباید بی‌خودی خودمان را گول بزنیم چرا که این میزان شغل ایجاد کردن عدد بسیار بزرگی است.

وزیر دادگستری عنوان کرد: ما با یک جهش به رشد اقتصادی 8درصدی رسیدیم و امسال به دست آوردند این نرخ رشد بسیار سنگین است و ساده به دست نمی‌آید و طبق نرخ رشد سال قبل امسال دست یافتن به این نرخ کار بسیار جدی می‌طلبد.

یک‌میلیون شغل را می‌توان ایجاد کرد / خودمان یک‌میلیون شغل را نوشتیم

پورمحمدی با ابراز "ما نگفتیم یک‌میلیون شغل را نمی‌توان ایجاد کرد"، گفت: ما خودمان این یک‌میلیون شغل را نوشتیم و نمی‌گوییم نمی‌توان آن را ایجاد کرد ولی ملزومات می‌خواهد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.