اهواز؛

تاسیس فرهنگسرای شعر و ادب عربی در شادگان

استاندار خوزستان در همایش بین‌المللی شعر عربی در شادگان از تاسیس فرهنگسرای شعر و ادب عربی این شهرستان خبر داد.

تاسیس فرهنگسرای شعر و ادب عربی در شادگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامر‌ضا شریعتی، استاندار خوزستان، بیان داشت: همایش‌های هنری و ادبی با ایجاد شور و نشاط بین جوانان استعدادهای نهفته شهر را پرورش می‌دهد.

وی افزود: ان‌شاالله هر سال این همایش با حمایت هر چه بیش تر استانداری برگزار شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: همایش‌های ادبی در راستای گسترش شعر، فرهنگ و ادبیات عرب خوزستان تاثیرگذار است.

استاندار خوزستان با تاکید بر حمایت همه جانبه هنرمندان توسط مسئولان اظهار داشت: شهرداران موظف هستند توجه ویژه‌ای به شعر و ادبیات عرب داشته باشند.

وی بر مساعدت در تاسیس فرهنگسرای شعر و ادب عربی در شادگان تاکید کرد و اذعان کرد: شادگان روزی بتواند مهد و بستر صدور فرهنگ و ادبیات عرب باشد.

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این همایش به وجود ظرفیت های ادبی بالا در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: شاعران نامدار عرب خوزستانی افتخار بسیاری برای استان داشته اند.

وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار حوزه شعر و ادبیات عرب در شهرستان شادگان ، جشنواره بین‎المللی شعر عربی افراح در این شهرستان برگزار شد.

جوروند با اشاره به استقبال صورت گرفته از این جشنواره تصریح کرد: جشنواره بین‎المللی شعر عربی به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور هشت شاعر بنام از کشورهای عراق، بحرین، لبنان، سوریه و جمعی از شاعران استان خوزستان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان داشت: در این استان و به‌ ویژه شهرستان شادگان شاعران نامداری در حوزه شعر عرب وجود دارند که افتخارات زیادی برای استان دارند و دیوان اشعار آن‎ها در تمام کشورهای عربی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت‌های ادبی بالا، برگزاری همایش‌های متعدد ادبی در شهرستان شادگان و دیگر شهرهای استان پیشنهاد می‌شود.

در این همایش بین‌المللی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسؤلان و جمعی از شعرای بین‌المللی از عمان، سوریه، امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز گروهی از شعرای استان خوزستان در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.