اهواز؛

اختصاص اعتبار میلیاردی به اصلاح شبکه‌های آب

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از اختصاص 559 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه های آب استان خبر داد.

اختصاص اعتبار میلیاردی به اصلاح شبکه‌های آببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمدرضا شمسایی، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: با تصویب مصوبه هیأت وزیران در نخستین جلسه امسال در بخش آب و فاضلاب مشکل تمام شهرهای خوزستان را حل می‌کند و اجرای آن برای سال 1425 است.

وی با اشاره به راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب برای ۱۷ شهرستان خوزستان، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۹۹ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه‌های آب در خوزستان دیده شده است.

شمسایی با اشاره به این‌که براساس مصوبه هیأت وزیران وزارت نیرو مکلف شده که اعتبار 9 هزار و 541 میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان هزینه کند، اذعان داشت: سالانه 150 میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی از محل منابع وزارت نیرو را تأمین کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مدت زمان اجرای طرح را 3 سال برشمرد و با اشاره به لزوم تأمین 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای هرسال، خاطرنشان کرد: این اعتبار بسیار بالا و سبب ایجاد اشتغالزایی بسیار در خوزستان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بخشی از طرح غدیر به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده است، اظهار داشت: برای اجرای مصوبه هیئت وزیران در حوزه فاضلاب خوزستان به 5 بخش تقسیم شده است و این طرح تمامی شهرهای استان و بیش از 4 هزار روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محمدرضا شمسایی به راه‌اندازی تصفیه خان فاضلاب برای 17 شهرستان خوزستان و تکمیل شبکه فاضلاب شهرها به میزان 70 درصد اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر 599 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه‌های آب در خوزستان دیده شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در پایان عنوان کرد: 67 شهرستان خوزستان و 4 هزار و 170 روستای استان از طرح آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.