دومینوی کناره‌گیری مقامات آمریکایی در دولت جدید ادامه دارد؛

مدیر اداره سرشماری آمریکا استعفا می‌دهد

مدیر اداره سرشماری آمریکا در بحبوحه بحران بودجه 10 ساله این نهاد، سی‌ام ژوئن از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

مدیر اداره سرشماری آمریکا استعفا می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشنگتن پست از استعفای مدیر اداره سرشماری آمریکا در بحبوحه بحران بودجه 10 ساله این اداره، خبر داد. 

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: مدیر اداره سرشماری آمریکا در حال استعفا کردن است و این اداره را در زمانی که با بحران درخصوص بودجه 10 ساله 2020 مواجه است، بدون رئیس رها می‌کند. 

وزارت بازرگانی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که «جان اچ تامپسون» که از سال 2013 ریاست اداره سرشماری آمریکا را برعهده گرفته و قبلا نیز به مدت 27 سال در این اداره خدمت کرده است، سی‌ام ژوئن از سمت خود به عنوان رئیس این اداره کناره‌گیری می‌کند. 

این خبر (استعفای تامپسون)، که کارشناسان سرشماری را شگفت زده کرد، به دنبال تخصیص بودجه کنگره برای اداره سرشماری در ماه آوریل-که منتقدان می‌گویند بسیار ناکافی است- و در کمتر از یک هفته پس از جلسه‌ای منتشر شده است که در آن تامپسون به قانونگذاران گفت که هزینه تخمینی برای یک سیستم جمع‌آوری داده‌های الکترونیکی جدید نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.  

کنگره آمریکا در اواخر ماه آوریل، برای اداره سرشماری فقط یک میلیارد و 470 میلیون دلار بودجه در سال مالی 2017 تصویب کرد و این حدود 10 درصد کمتر از آن میزانی بود که دولت اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) درخواست کرده بود. 

کارشناسان می‌گویند که بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای سال 2018 میلادی نیز 1.5 میلیارد دلار است که بسیار کمتر از میزان مورد نیاز است.
 
هنوز هیچ جایگزینی برای تامپسون اعلام نشده است. 

سخنگوی وزارت بازرگانی اعلام کرد که در روزهای آینده یک سرپرست برای تصدی این سمت معرفی می‌شود و در موعد مقرر یک فرد دائم برای این منصب در نظرگرفته خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار