کرمان؛

حضور در انتخابات مساوی با امنیت ملی است

استاندار کرمان گفت: مردم با حضور خود در انتخابات، به سایر کشورها نشان می دهند که چه میزان با نظام همراه هستند و امنیت ملی برایمان چه مقدار اهمیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با شورای مشاوران جوان به مناسبت روز جوان، افزود: سرمایه های اجتماعی یکی از مولفه های پایه ای که مورد تاکید عالمان نیز است، سرمایه به معنای ارتقای فرهنگ، ارتقای همبستگی ملی، ارتقای راستی و درستی، رعایت قانون و ... است.
وی سرمایه های اجتماعی را مهمترین مولفه توسعه یافتگی هر کشور دانست و اظهار کرد: سرمایه اجتماعی با هزینه بدست می آید و به سادگی به آن دست پیدا نخواهیم کرد.
استاندار کرمان، رهبر را یکی دیگر از مولفه ها دانست و بیان کرد: رهبران محور همبستگی هر کشوری هستند و استحکام هر کشوری به رهبر آن بستگی دارد که خوشبختانه جمهوری اسلامی از این نعمت برخوردار است و ایشان با هوشمندی و تدبیر توانسته اند این انقلاب را پیش ببرند.
رزم حسینی افزود: قدرت اقتصادی و فرهنگی یکی دیگر از مولفه ها است و هر کشوری که درآمد سرانه آن بیشتر باشد، تولید ناخالص بالاتر، رشد اقتصادی بالاتر، توسعه پایدار و متوازن داشته باشد به قدرت اقتصادی در جهان تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره کشورهای G8، اضافه کرد: سطح عقلانیت و خرد جمعی یکی دیگر از مولفه ها است و هر کشوری که به خرد جمعی دست پیدا کند، باعث ایجاد وحدت ملی در آن کشور می شود.
استاندار کرمان به مساله انتخابات پرداخت و بیان کرد: مردم با حضور خود در انتخابات، به سایر کشورها نشان می دهند که چه میزان با نظام همراه هستند و امنیت ملی برایمان چه مقدار اهمیت دارد.
رزم حسینی، سردار سلیمانی را افتخار کرمانی ها و ایرانی ها دانست و مطرح کرد: امروز کشورهای جهان، میز مذاکره به ما می دهند برای حل مسایل منطقه میز مذاکره به ایران می دهند این در حالی است که در گذشته چنین امتیازی ایران نداشت.
وی رسالت همه ایرانیان را مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و عنوان کرد: هرم جمعیت کشور ایران جوان است و انشالله با حضور حداکثری در انتخابات مشت محکمی به دهن دشمنان اسلام و ایران خواهند زد.
استاندار کرمان از آمادگی استان کرمان برای برگزاری انتخابات سخن به میان آورد و عنوان کرد: آموزش های لازم را به مسئولین داده شده تا انتخاباتی سالم برگزار شود و ما امانتدار مردم هستیم و مطمئن باشید هر رای بیندازید همان رای خواند خواهد شد.
رزم حسینی با بیان این مطلب که اگر اختیارات کامل داشتیم از جوانان بیشتر استفاده می کردیم، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان خوشبختانه در این دوره رشد قابل توجهی داشته اند به گونه ای که از 27 شرکت در سال 92 اکنون حدود 51 شرکت دانش بنیان در سطح استان داریم که صادرات سالانه آنها از 28 میلیون دلار در گذشته اکنون به 340 میلیون دلار رسیده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: ورزش و نشاط جز نیازهای مهم کشور است که مورد توجه مسئولین کشوری و همچنین مسئولین استان کرمان این مهم بوده است.
وی از کاستی های موجود در حوزه ورزش و جوانان سخن گفت و عنوان کرد: فرهنگ، اقتصاد، امنیت و نشاط و شادابی زنجیرهای پیوسته به یکدیگر هستند و فقدان هر کدام از آنها این زنجیر را می گسلاند.
استاندار کرمان به تحولات که در قلعه گنج به دست آمده پرداخت و اظهار کرد: اکنون شاهد تاثیر اقتصاد بر شهرستان قلعه گنج هستیم، به گونه ای که امید به زندگی در میان مردم شهرستان قلعه گنج را می توان دید.
رزم حسینی عمر ایده شهرستان قلعه گنج را حدود 2.5 سال دانست و تصریح کرد: با توجه به اتفاقات میمونی که در شهرستان قلعه گنج ناظر هستیم، در می یابیم که می توان بروکراسی نحس اداری را دور زد و به موسسات توانمندی نیاز داریم تا توسعه را از دیوان سالاری نجات دهیم.
وی تقسیم استان را به مناطق هشتگانه اقتصادی را دانایی محور دانست و افزود: توسعه باید با مشارکت مردم انجام شود و بدون حضور مردم امر توسعه امکان پذیر نیست.
استاندار کرمان ادامه داد: استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان؛ ورزش؛ صندوق توسعه ملی؛ اقتصاد مقاومتی؛ سرمایه گذاری داخلی و خارجی و میراث فرهنگی رتبه اول کشور را کسب نموده است که این موفقیت ها با همکاری و همدلی همه ارکان استان امکان پذیر شده است.
رزم حسینی با بیان این مطلب که فاصله زیادی تا موفقیت کامل داریم و هم اکنون در اول راه هستیم، مطرح کرد: هنوز کاستی هایی در استان از جمله آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی و ... وجود دارد اما حرکت بسیار خوبی در جهت توسعه همه جانبه در استان کرمان شکل گرفته است.
وی با اشاره به برخی از آمارها، بیان کرد: در سه سال گذشته 95 هزار گردشگر خارجی به استان کرمان ورود پیدا کرده اند و با آغاز ویزای فرودگاهی در استان کرمان شاهد افزایش چندین برابر گردشگر خارجی در استان کرمان هستیم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان به ارتقای بهداشت و درمان در استان کرمان اشاره و یادآوری کرد: وزیر بهداشت و درمان در اوایل این دولت به استان سفر کرده بودند از کاستی های زیاد بهداشت و درمان در استان کرمان آگاه شدند و اکنون با همت مسئولین، بخش های خصوصی و خیرین شاهد ارتقای این حوزه هستیم.
رزم حسینی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها به استان کرمان اختیارات تفویض کرده بود، گفت: وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به شمال استان کرمان اعلام کرد که استاندار کرمان برای بهداشت و درمان این کشور و استان کاری پایه گذاری کرده است که باعث گردیده تفویض اختیارات را به سایر استان ها نیز تفویض شود
وی به احداث بیمارستان های جدید در استان کرمان اشاره و بیان کرد: بیمارستان سیرجان 235 تختخواب، بیمارستان رابر با 32 تختخواب، کلنیک فوق تخصصی و تخصصی در بافت، بیمارستان قلعه گنج افتتاح شدند و بیمارستان باهنر در کرمان با پیشرفت بیش از 90 درصد در سه ماه آینده افتتاح خواهد شد و بیمارستان رودبار پنجشنبه افتتاح می شود.
استاندار کرمان از کلنگ زنی بیمارستان 260 تختخوابی در جیرفت با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خبر داد و بیان کرد: بیمارستان 750 تختخوابی شفا و چندین بیمارستان در استان کرمان افتتاح شد .
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار