اصفهان؛

واکنش علما و طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان به سند 2030

علما و طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان با صدور بیانیه‌ای ضمن واکنش به سند شرم‌آور 2030 اعلام کرده‌اند: دشمن با نفوذ در برخی دولت‌مردان معلوم الحال آن‌ها را ملزم به امضای سند راهبردی شیطانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علما، روحانیون، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان در لبیک به اوامر ولی امر مسلمین جهان و رهبر انقلاب آیت‌الله‌ خامنه‌ای و در محکومیت سند شرم‌آور 2030 بیانیه‌ای صادر کردند.

در متن این بیانیه که به امضای بیش از هزار و 200 نفر از علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان رسیده، آمده است: تحقق ارزش‌های نظام ولایی و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی با رویکرد انقلابی است. احراز عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی پیشرفت همه جانبه نظام و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

در ادامه بیانیه تأکید شده است: تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران عزیز مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و مستضعفین جهان و کسب آمادگی برای برقراری عدالت بر مدار معنویت و عقلانیت  در جهان در گرو تربیت انسان‌های ولایی، بصیر، عالم، متقی و آزاده و اخلاقی است. تعلیم و تربیتی که تحقق‌بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی انسان کامل را یافته و در سایه چنین حکومتی ظرفیت و استعدادهای بشر به شکوفایی و کمال خواهد رسید.

طلاب و علمای حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگر این بیانیه مطرح کرده‌اند: در این میان دشمن قسم خورده ایران اسلامی، با نفوذ در دولت یازدهم و سوءاستفاده از روحیه‌ها و احوال برخی مسؤولان این دولت از معاون اول گرفته تا برخی وزیران، دستگاه محاسباتی ایشان را بر اساس مدل برجام ـ بخوانید خسارت محض ـ تغییر داده و ایشان را ملزم به اجرای سند راهبردی شیطانی کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: در شهریور 94، اهداف دستور کار مبانی توسعه پایدار یعنی همان آمریکایی کردن دنیا،  برخاسته از طرح نوشته شده توسط وزارت دفاع استکبار جهانی، در جهت اقدام عملی همه کشورهای دنیا برای تحقق نظام سلطه جهانی با محوریت آمریکای خبیث و شبکه صهیونیستی پلید در افق سال 2030 در سازمان ملل ارائه شد. متأسفانه مسؤولان دولتی ایران بدون هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی که از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بودند، متعهد به اجرای سند موسوم به 2030 شدند و پس از آن سند ملی آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و برنامه‌­ریزی دفتر یونسکو در ایران و با تشکیل 30 کارگروه تخصصی تدوین و آماده و در تاریخ 20 آذر 95 رونمایی و توسط معاون اول دولت آقای روحانی به سایر دستگاه‌ها ابلاغ شد.

در بخش دیگری از بیانیه طلاب و علمای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سند 2030 آمده است: بر این اساس در بخش اهداف آموزشی موضوع آموزش و یادگیری برای همه با محوریت یونسکو ـ بخوانید پنتاگون ـ تعیین شده که ایران نیز متعهد به اجرای آن است. در چارچوب عمل به 2030 به واژه‌هایی همچون شهروند جهانی ـ که همان شهروند آمریکایی است ـ و برابری جنسیتی ـ آزادی حیوانی جنسی ـ اشاره شده است که این مباحث توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد نقد بوده و است و تصویب و اجرای این سند، دگرگونی‌های بسیاری را در آموزش کشور ایجاد خواهد کرد که از جمله آن می‌توان به ارائه آموزش‌های جنسی به کودکان و حذف مفاهیم قرآنی و ارزشی از کتاب‌های درسی به بهانه ترویج صلح و نبود خشونت و حذف تعلیمات دینی از نظام آموزشی کشور، حذف دروس شجاعت افزا همچون درس فداکاری‌های رهبر 13 ساله، شهید حسین فهمیده اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به مصداق لبیک به اوامر مرشدانه و حجت مدارانه دیده‌بان همیشه بیدار مؤمنین، و ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، اعتراض خود را به مسؤولان خفته و ناباب دولتی اعلام داشته و از آن‌ها می‌خواهیم بر اساس اندیشه ولایی اسلام عزیز حرکت کرده و دل از اندیشه‌های کفرآلود غرب با محوریت آمریکای جنایتکار بریده و با توجه به جهاد کبیر به توبه عملی دست زنند و عمل به سند تحول آموزش و پروش را به عنوان سند بالادستی نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند که شاید غفران الهی شامل حالشان شود و از عقاب الهی و خشم انقلابی امت ولایی، در امان مانند.

طلاب و علمای حوزه علمیه اصفهان در پایان این بیانیه اعلام کرده‌اند: با توکل بر خدای رحیم و قهار و استعانت از توجهات حضرت بقیةالله الاعظم، امت انقلابی و مسلمان ایران اسلامی در 29 اردیبهشت با سرانگشت آسمانی خود، اندیشه‌های واداده و دلداده به برجام‌های هسته‌ای، اقتصادی، و فرهنگی را زمین‌گیر خواهند کرد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار