نشست کارشناسانی از ایران، روسیه و ترکیه درباره طرح مناطق عاری از تنش در سوریه

وزیر خارجه روسیه از نشست قریب‌الوقوع کارشناسانی از ایران، روسیه و ترکیه با محوریت ضوابط و ویژگی‌های مناطق عاری از تنش در سوریه، خبر داد.

نشست کارشناسانی از ایران، روسیه و ترکیه درباره طرح مناطق عاری از تنش در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه گفت کارشناسانی از ایران، روسیه و ترکیه قرار است طی یک یا دو هفته آینده گفتگوهایی را درباره ضوابط و ویژگی های مناطق عاری از تنش در سوریه که مسکو پیشنهاد آن را مطرح کرده است، انجام دهند.

 لاوروف در مصاحبه با خبرنگاران در فربنکس ( از شهرهای ایالت آلاسکا‌ ) افزود کارشناسان روسی، ترکیه ای و ایرانی حدود 10 - 12 روز دیگر نشستی را به منظور گفتگو درباره ضوابط و ویژگی های خاص مربوط به مناطق عاری از تنش در سوریه ازجمله ناظران و ایست بازرسی ها برگزار خواهند کرد.

وی که این اظهارات را در حاشیه نشست شورای قطب شمال بیان می کرد، افزود براساس توافق صورت گرفته درباره مناطق عاری از تنش که در خلال نشست آستانه پایتخت قزاقستان به دست آمد، مشارکت ناظران باید مورد توافق همه طرف های این سند ازجمله دولت سوریه قرار گیرد.

سند مربوط به ایجاد مناطق عاری از تنش در سوریه هفته گذشته در مذاکرات آستانه-4 امضا شد و از روز شنبه به اجرا درآمد. روسیه، ایران و ترکیه تضمین کنندگان آتش بس در سوریه هستند و بر روند اجرای این توافق به دست آمده نظارت خواهند داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار