فیروزمرنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اهدای سبد غذایی به ارزش 840 میلیون ریال در میان کودکان نیازمند

سرپرست کمیته امداد شهرستان اسلامشهر گفت: به منظور رفع سوءتغذیه 118 کودک مددجو کمیته امداد، اهدای سبد غذایی به ارزش 840 میلیون ریال صورت گرفته است.

اهدای سبد غذایی به ارزش 840 میلیون ریال در میان کودکان نیازمندکامل فیروزمرنی سرپرست کمیته امداد شهرستان اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو بوده، از این‌ رو کمیته امداد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد. با اجرای طرح غربالگری کودکان کمتر از 6 سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آن‌ها در آینده جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه کودکان دارای سوءتغذیه پس از انجام پایش توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد برای آنان تهیه می شود، تصریح کرد: خانواده های دارای کودکان کمتر از 6 سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند، سبد غذایی خود را دریافت می کنند.

فیروز مرنی با اشاره به اینکه آموزش های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارایه شده و پس از پایان یک دوره 6 ماهه، این کودکان برای دومین بار مورد پایش مراکز بهداشتی و درمانی قرار می گیرند، تأکید کرد: در سال 95 برای تعداد 118 کودک مبتلا به سوء تغذیه در شهرستان اسلامشهر تهیه سبد غذایی به ارزش 840 میلیون ریال صورت گرفته است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان اسلامشهر در پایان بیان کرد: شناسایی کودکان کمتر از 6 سال دچار مشکل سوء تغذیه توسط خانه های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می شود و از آن جهت که تعداد زیادی از کودکان تحت حمایت امداد نیستند، بنابراین سیاست های کمیته امداد به سمتی پیش می رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت پوشش این نهاد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار