ذوالفقاری در گردهمایی تخصصی مدیران کمیته امداد مطرح کرد؛

۲۵ درصد منابع کمیته امداد از مشارکتهای مردمی تامین می شود/ همکاری 10 میلیون مشترک با کمیته امداد

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد گفت:۱۰میلیون مشترک از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین و ... با کمیته امداد همکاری می کنند.

۲۵ درصد منابع کمیته امداد از مشارکتهای مردمی تامین می شود/ همکاری 10 میلیون مشترک با کمیته امدادبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد منابع این نهاد از مشارکت های مردمی و کمک های خیران تامین می شود، گفت: ۱۰میلیون مشترک از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین و غیره، با کمیته امداد همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کمکهای مردمی در قالب صدقات وسایر کمکها از محل طرح اکرام ، زکات ، شبکه های نیکوکاری و طرح های مناسبتی شکل می گیرد، افزود: حوزه مشارکتهای مردمی علاوه بر ساماندهی کمکهای مردمی، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق ، نیکوکاری و احسان  بین آحاد جامعه را به عهده دارد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه صندوق های صدقه کمیته امداد یکی از راه های جذب مشارکت های مردمی به شمار می رود، تصریح کرد: تمامی صدقات مردمی برای حل مشکلات مددجویان در امور فرهنگی، جهیزیه، اشتغال، ایتام  معیشت و محسنین،آموزش ، مسکن، بهداشت و درمان  و تامین جهیزیه هزینه  می شود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه جدیدی را برای جلب مشارکتهای مردمی طراحی و برنامه ریزی کنیم، گفت:یکی از وظایف کمیته امداد، کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان است و باید در کنار نیازسنجی فقرا، توان سنجی از خیران داشته باشیم و بر همین اساس به دنبال این هستیم که نقش خیران را در زندگی مددجویان افزایش دهیم تا دغدغه مردم و مسئولان  نسبت به کارکردهای فقر در جامعه افزایش پیدا کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر خیران در فرآیند محرومیت زدایی از برنامه هایی است که انجام خواهیم داد، اظهار کرد: مردم نوعدوست و حامیان  و خیران  انتظار دارند که آثار  و خدمات خود را در جامعه مشاهده کنند و یکی از برنامه های این نهاد شفاف سازی امور است تا مردم در جریان کمکهای خود به محرومان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه خیران و موسسات خیریه  به عنوان معین کمیته امداد هستند، افزود:امیدواریم سهم خیران در آینده در این نهاد گسترش پیدا کند تا بتوانیم شاهد بهبود شرایط زندگی مددجویان باشیم.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد بر فرهنگ سازی در زمینه کمک به محرومان و نیازمندان تاکید و تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری نیازمند استفاده از همه ظرفیتهای فرهنگی درجامعه هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار