کرمان؛

دیدار وزیر ارشاد با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه کرمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان کرمان، در باغ فتح آباد دیدار کرد.

دیدار وزیر ارشاد با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  نشست سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان، شنبه شب(23 اردیبهشت)در باغ فتح آباد برگزار شد و در سخنانی با بیان اینکه فرهنگ و تمدن ایرانی با فرهنگ و تمدن کرمان در دنیا شناخته می شود، گفت: سرمایه خوب کرمان، وحدتی است که در استان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کرمان در آغاز یک جهش اقتصادی قرار گرفته و نمایندگان استان نیز سخت کوشانه تلاش می کنند، به نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان یک پشتوانه هم اشاره کرد و افزود: مدیریت استان برای رسیدن به قله های توسعه به حمایت اصحاب فرهنگ و هنر نیاز دارد.
 
وزیر ارشاد با افزودن اینکه جامعه ای که در آن معنویت و معرفت نباشد، مانند جسمی بی روح است و در کنار توسعه فرهنگی به زیست فرهنگی نیاز داریم؛ خاطرنشان کرد: بر اساس گفتمان امام راحل، ایشان به دنبال ساخت انسان بود لذت گفتمان فرهنگی این دولت در راستای گفتمان امام راحل و عدالت فرهنگی و تنوع فرهنگی و دیانت فرهنگی است.
 
وی با تصریح به این مطلب که شعار ما این است که ایران، تهران نیست، امکانات و فرصت ها باید به اقصی نقاط کشور سرازیر شود؛ ادامه داد: از استاندار می خواهیم که با تهیه طرح و پیش نویس بنیاد فرهنگ، تمدن و ادب استان، آغازگر یک حرکت فرهنگی بزرگ باشد.
 
صالحی امیری با تاکید بر اینکه باید در جامعه امید ایجاد کرد زیرا جامعه ای که در آن نشاط و پویایی نباشد آن جامعه به سمت میرایی میل می کند؛ تصریح کرد: انزوای جوان مقدمه انحراف است و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و چالش امروز جامعه ایران، عدم توجه به مطالبات نسل جوان است.
 
وزیر ارشاد اعلام کرد: در دولت دوازدهم تمام اصحاب فرهنگ و هنر را بیمه می کنیم و هر ماه برنامه تجلیل از آنها را خواهیم داشت؛ ما با شما صادق هستیم و اگر نتوانستیم همه مطالبات را پاسخ دهیم، از این امر عذرخواهی می کنیم.
 
وی در پایان اشاره ای هم به فعالیت سایت های هسته ای کشور، مذاکره با دنیا و... کرد و انقلابیگری را ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد و ایجاد امید برای مردم دانست.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.