نوبخت:

انجام پژوهش در حوزه فردوسی به جهانی شدن مشهد کمک می‌کند

معاون رئیس جمهور گفت: انجام پژوهش در حوزه فردوسی می‌تواند به جهانی شدن مشهد کمک کند چراکه این امر سبب احیای فرهنگ و تمدن این سرزمین و معرفی آن به جهانیان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدباقر نوبخت  در حاشیه آئین اعطای نشان فردوسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خالق کتاب مهم و حماسی فردوسی در ابعاد مختلف آثار بسیار و ماندگاری دارد اظهار داشت: این شاعر بزرگ به استفاده از زبان فارسی در آثار خود توجه ویژه ای داشته است به طوری که این بخش از آثار وی علاوه بر اینکه مورد توجه بسیاری از کارشناسان و شاعران زبان فارسی شده، مورد تأکید آنها نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انجام پژوهش در حوزه  فردوسی می‌تواند به جهانی شدن مشهد کمک کند چراکه این امر سبب احیای فرهنگ و تمدن این سرزمین و معرفی آن به جهانیان می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر شخصیت بزرگ فردوسی تنها به وجود ادبی و تاریخی محدود شود، بی‌تردید، این امر محصور کردن نظرات و دیدگاه‌ها به یک بعد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شاعر بزرگ است یادآور شد: توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم است.

نوبخت، شاهنامه را نمونه مهم و شاخصی از فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور دانست و متذکر شد: انجام پژوهش در عرصه معرفی بیشتر فردوسی به جهانیان به ویژه در شرایط کنونی منطقه از سوی پژوهشگران و اساتید متخصص این بخش، بسیار قابل توجه بوده، به طوری که خوشبختانه ما موفق شده‌ایم، به خوبی از فرهنگ و تمدن خود پاسداری و نگهداری کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.