افشای سند محرمانه از مخفی‌کاری وزارت دفاع آمریکا در انتقال تسلیحات به عراق و کویت

سازمان عفو بین‌الملل یک سند محرمانه از مخفی‌کاری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره انتقال تسلیحات به عراق و کویت را منتشر کرد.

افشای سند محرمانه از مخفی کاری وزارت دفاع آمریکا در انتقال تسلیحات به عراق و کویت
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه راشاتودی؛ سازمان عفو بین الملل امروز چهارشنبه با انتشار یک سند محرمانه از مخفی کاری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره انتقال تسلیحات به گروه‌های نامشخص در عراق و کویت خبر داد.

این سازمان غیردولتی حقوق‌بشر ضمن انتشار این سند محرمانه تحت قانون آزادی اطلاعات، اعلام کرد گزارش سال ۲۰۱۶ وزارت دفاع آمریکا درباره انتقال تجهیزات پیشرفته نظامی به عراق و کویت دقیق و به روز نبوده است. همچنین اشاره‌ای به حجم تجهیزات و مکان دقیق ارسال آن‌ها در عراق و کویت نشده است.

عفو بین‌الملل ارزش این تجهیزات را که مشخص نیست برای چه گروهی ارسال شده، بیش از یک میلیارد دلار اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌های دیده‌بان حقوق‌بشر، سهل انگاری در کنترل و ورود تسلیحات و تجهیزات نظامی به عراق موجب تقویت گروه‌های مسلح و گسترش جنایات جنگی طی سالهای گذشته شده است.

پیش از این، سازمان عفو بین الملل از کشورهایی که به عراق سلاح می‌فروشند خواسته بود تا نسبت به ورود تسلیحات به زنجیره نظامی دولت عراق اطمینان حاصل کرده و مانع دسترسی گروه‌های مسلح به این تجهیزات شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار