کرمان؛

به یاد خرمشهر عزیز و مردانش

تقویم خرداد را که ورق بزنی در سومین روز، غروری خاص وجودت را فرامیگیرد و صدایی دلنشین و همیشه ماندگار، وجودت را نوازش میدهد .

به یاد خرمشهر عزیز و مردانشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان در تقویم زندگی هر انسانی، روزهایی خاص وجود دارد اما بعضی روزها در زندگی یک ملت خاص هستند، آنقدر که یادآوریشان اشک شادی  برایت به ارمغان می آورد و به آن روزها افتخار می کنی. 

هر سال تقویم بهار که ورق می خورد ؛ در هر برگ تقویم صدای زندگی به گوشت می رسد و نغمه های  شاد بهارانه گوش جانت را می نوازد . 

فروردین و اردیبهشت تمام می شود و قلب بهار برای رسیدن به تابستان تندتر  می زند اما در ایستگاه خرداد توقف میکند تا یکی از دیدنی ترین روزهای سال را به تماشا بنشیند. 

اصلا خرداد برای خودش سلطانی است بین فصل ها سرشار از حرفها و گفته ها و ناگفته ها است . 

تقویم خرداد را که ورق بزنی در سومین روز ، غروری خاص وجودت را فرامیگیرد و صدایی دلنشین و همیشه ماندگار ، وجودت را نوازش  میدهد . 

خونین شهر ، شهر لاله های پرپر ، شهر استقامت ، شهر شهادت و ازخود گذشتن آزاد شد . 

آن وقت اشک شوق به شکرانه آزادی خونین شهر روی گونه ات جا خوش می کند و تمام وجودت پراز عطر یاد یارانی می شود که برای آزادی خرمشهر از جان خویش گذشتند تا شهر آزاد شود ، دلت به یاد آن روزها پرمی کشد و با افتخار قهرمانان را نام می بری یاد محمد جهان آرراء ودوستانش وجودت را سرشار ازعطر خوش شهادت می کند . 

به یاد آن روز  به گلزار شهدا ء می روی تا میثاقی دوباره ببندی وتجدید عهد کنی . ویادت می ماند که تو ایرانی هستی ؛ یک ایرانی مسلمان. مثل محمد جهان ارا و همرزمانش که حاضری جانت را فدا کنی اما یک وجب از خاک وطن را به دست اجنبی نسپاری .

آری ؛ سوم خرداد حکایت رشادت مردانی است که از خویش و منیت های خویشتن عبور کردند تا شهر دردست دژخیمان نماند . تا دوباره نخل های سوخته  خرمشهر جوانه بزند  وشهر پراز هیاهوی زندگی  شود . 

سوم خردادماه  یک کلاس درس برای تمام آنانی است که نمی توانند وجود دشمن را درخاک وطن تحمل کنند و قادرند با دستان خالی و اراده قوی جلوی دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنند . به دنیا نشان می دهی یک شهر ممکن است سقوط  کند اما ایمان مردان خدا سقوط نمی کند. 

شهر به دست دژخیمان می افتد و مردمان کوچه و بازارش را به اسارت میبرند و شهر را به ویرانه بدل میکنند. مردان خدا می شکنند درخود ، اما نمی گذارند دشمن بفهمد. اشک می ریزند و بلند می شوند برای آزادی شهر . جای ، جای شهر دژخیمان شعار نوشته اند که ما آمده ایم بمانیم .

اما تمام معادلات آنها با رشادت فرزندان انقلاب بهم می خورد وسوم خردادماه سال 61 پایان خواب های رنگین دشمن است . جوانان ونوجوانان همه وهمه با هم متحد شدند تا دشمن را ازخاک وطن بیرون کنند . 

و این جبهه پرا زمحمد جهان آراء و حسین فهمیده است که آمدند با خون خود خرمشهر را آزاد کنند . می جنگند شهید می شوند و خون جاری می شود نخل ها سر افکنده به سبک بالان عاشق نگاه می کنند . 

کبوتران غبطه می خورند و فرشتگان مقرب الهی درتفسیر این رشادت مانده اند و خرمشهر آزاد می شود و سوم خردادماه برای همیشه دردل ها ویاد ها و تقویم این سرزمین جاودانه می شود سلام بر خرمشهر وسلام برسوم خرداد .

نویسنده : سوگل جعفری باشگاه خبرنگاران کرمان

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار