کرمان؛

همایش طلایه داران در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه روحانیون شهرستان کرمان

همایش طلایه داران در آستانه ماه مبارک رمضان ویژه روحانیون صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این همایش با اشاره به اینکه اخلاص مهم ترین مسئله در زندگی است گفت : اگر اخلاص در کارهایمان محقق شود تمام مسائل و مشکلاتمان حل می شود.
وی افزود : روحانیت مسئولیت سنگینی است که اگر همراه با اخلاص نباشد اثر معنوی ندارد .
نماینده ولی فقیه در استان کرمان به ویژگی های امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت : ایشان مردی خدایی و با اخلاص بودند که توانستند در مقابل شیطان بزرگ و مستکبرین بایستندو ذات پلید دشمنان اسلام را به مردم نشان دهند.
وی با اشاره به 3 خرداد و آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد : دشمن فکرش را نمی کرد که ایران بتواند خرمشهر را آزادکند و تنها دلیل موفقیت وجود رهبری و هدایت گری امام راحل (ره) بود که تنها برای خدا کار می کرد.
امام جمعه کرمان با اعلام اینکه اهمیت روحانیت و فرصت هایی که در طول سال برای آنان به وجود می آید بر دشمنان مخفی نیست ، گفت : دشمنان از ماه محرم و ماه رمضان می ترسند و برای روحانیون این ماه ها فرصتی است تا با استفاده ی درست جلوی دشمنان ایستادگی کنند.
آیت الله جعفری به ویژگی های مبلغین دین اشاره کرد و افزود : اخلاص ، داشتن اطلاعات کافی ، سلیقه داشتن ، رعایت فصاحت و بلاغت در کلام و عدالت از ویژگی های روحانیون است.
وی در پایان از روحانیونی که در همایش حضور داشتند خواست تا ماه مبارک رمضان را که فرصتی ارزشمند و مغتنم است جدی بگیرند و از این فرصت به درستی بهره برداری کنند.
همچنین حجت الاسلام مهدی عرب پور ،مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان در این همایش افزود : لباس روحانیت ، لباس خدمت به دین و اسلام است و ما مسئولیت داریم تا خالصانه خدمت کنیم.
وی به اهمیت روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت : اگر هر روحانی در مسجدی که که فعالیت می کند همکاری لازم و کافی را داشته باشد به اندازه ی 10 کانال تلگرامی می تواند تاثیر گذار باشد.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه طی ماه مبارک رمضان هزار روحانی از این استان به مناطق اطراف برای تبلیغ دین اعزام می شوند ، افزود: 2 هزار روحانی از استان های دیگر به استان کرمان اعزام می شوند.
حجت الاسلام عرب پور خاطر نشان کرد : امروزه جوانان آگاه هستند و روحانیت برای جذب و تاثیر گذاری بیشتر بر جوانان باید علم خود را به روز و به اندازه ی کافی مطالعه کنند تا پاسخگوی سوالات جوانان باشند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار