هدف دانشگاه امیرکبیر رسیدن به چشم انداز برنامه ۱۰ ساله است

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در چارچوب اهداف گام‌های متناسبی برداشته ایم تا به چشم انداز برنامه ۱۰ ساله دانشگاه دست یابیم.

هدف دانشگاه امیرکبیر رسیدن به چشم انداز برنامه ۱۰ ساله استعلی محدث خراسانی رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بدون شک یک دانشگاه خوب دانشگاهی است که چشم‌انداز روشن و برنامه راهبردی مناسبی برای رسیدن به چشم انداز دارد، از سوی دیگر مدیرانی دارد که قادر باشند این مسیر را طی برای تحقق اهداف بلند مدت طی کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر این ویژگی‌ها را داراست و چشم انداز روشنی در پیش دارد.

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با اینکه ۴ سال گذشته نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به اهداف خود برسیم، عنوان کرد: برای رسیدن به هدف نیاز به مشارکت آحاد دانشگاه، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه است.

وی بیان کرد: بر طبق رنکینیگ یو اس نیوز در سال ۲۰۱۵ ما در علوم کامپیوتر رتبه ۷۹ را داشته ایم و در ریاضیات رتبه ۷۱ را کسب کرده ایم. 

محدث خراسانی تصریح کرد: بر اساس همین رنکینگ در سال ۲۰۱۷ علوم کامیپوتر این دانشگاه رتبه ۸۵ و ریاضیات ۹۳ را کسب کرد که در این زمان دانشگاه تهران رتبه ۱۲۰، همچنین دانشگاه شریف رتبه ۱۵۸ و علم و صنعت ۱۸۹ را داشتند.

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با اشاره به رنکنینگ شانگهای که دانشگاه صنعتی امیرکبیر قصد دارد جز ۱۰۰ دانشگاه برتر آن شود، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۴ در رشته علوم کامپیوتر رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ را داشتیم که در سال ۲۰۱۵ رتبه ۱۰۱ و در ریاضی بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ را داشته ایم. 

وی یادآور شد: این رتبه‌ها نشان می‌دهد که ما در زمینه کامپیوتر و علوم ریاضی در چارچوب اهداف گام‌های متناسبی برداشته ایم تا به چشم انداز برنامه ۱۰ ساله دانشگاه دست یابیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.