رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری از تهیه و تدوین نرخ‌نامه کرایه ناوگان حمل و نقل بار در شیراز خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن حدیقه جوانی رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: این نرخ‌نامه برای نخستین بار با الگوگیری از نرخ‌نامه حمل و نقل بار کلان‌شهرهایی از جمله مشهد و تبریز تدوین شده که برای تصویب نهایی به شورای شهر شیراز ارسال می‌شود.
 
جوانی از تدوین شیوه‌نامه تردد مکانی و زمانی ناوگان حمل و نقل بار در شهر شیراز خبرداد و افزود: برای بررسی و تصویب به شورای "همتا" ( شورای هماهنگی ترافیک استان فارس) ارسال شده است.
 
وی ادامه داد: براساس این شیوه‌نامه محدوده‌ شهری در شیراز به سه بخش قرمز، زرد و نارنجی تقسیم بندی شده و زمان تردد خودروهای باری سبک، نیمه سنگین و سنگین مشخص می‌شود.
 
جوانی اظهار داشت: شیوه‌نامه تردد مکانی و زمانی خودروهای باری در شیراز تا 6 ماه اول امسال تصویب و اجرایی می شود.
 
وی با اشاره به ادامه روند طرح ساماندهی خودروهای باری در شیراز، از شناسایی 78 شرکت توزیع و پخش و رایزنی با این شرکت‌ها برای اخذ پروانه فعالیت خبر داد و بیان کرد: تاکنون 5 پروانه فعالیت برای این شرکت‌ها صادر شده و 7 شرکت نیز برای دریافت پروانه اقدام کرده‌اند.
 
جوانی گفت: براساس قوانین فعالان حوزه حمل بار درونشهری، باید علاوه بر پروانه کسب که از اصناف دریافت می‌کنند، پروانه بهره‌برداری را نیز از شهرداری اخذ کنند.
 
وی افزود: افراد حقیقی و حقوقی که نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام نکرده باشند، غیرقانونی نخواهند بود اما در بحث تخصیص سوخت خودروهای دیزلی در آینده با موانعی مواجه می‌شوند.
 
جوانی بیان کرد: بالغ بر 40 هزار دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین در کلانشهر شیراز به حمل بار مشغول است که 20 هزار دستگاه از این ناوگان شناسایی و 6 هزار دستگاه ساماندهی شده است.
 
رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز همچنین از آغاز عملیات اجرایی برای احداث 2 توقفگاه خودروهای باری سنگین و نیمه‌سنگین تا پایان امسال در شیراز خبرداد.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات مربوط به توقف خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در نقاط مختلف معابر شهری، موضوع ایجاد توقف‌گاه‌هایی مناسب برای ساماندهی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
 
جوانی بیان کرد: محل احداث یکی از این توقف‌گاه‌ها (پایانه بار) در ورودی شرقی شیراز محدوده پل فسا و دومین توقف‌گاه احتمالا در محدوده شمالغرب و ابتدای جاده سپیدان خواهد بود.
 
رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز تصریح کرد: برای این منظور تاکنون 30 نقطه از شهر شیراز مد نظر قرار گرفته است و برای نهایی کردن کار منتظر نتایج مطالعات جامع حمل و نقل شیراز هستیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.