المیادین گزارش داد:

ترامپ؛ رئیس‌جمهوری که هر روز بر مخالفانش افزوده می‌شود

ادامه افشای اطلاعات مربوط به ارتباط نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه، نشانه افزایش قدرت مخالفان دونالد ترامپ در واشنگتن است.

ترامپ؛ رئیس‌جمهوری که هر روز بر مخالفانش افزوده می‌شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه المیادین، جبهه داخلی مخالفان ترامپ در آمریکا در حال گسترش است و احتمال تشدید رویارویی او با این جبهه وجود دارد. آیا فشارها ضد ترامپ به حد متهم شدن او به تهدید امنیت ملی آمریکا به علت روابط مشکوک اطرافیانش با روسیه خواهد رسید؟ دستاوردهای سفر خارجی دونالد ترامپ به ویژه بازگشت او پس از امضای قراردادهای هنگفت با عربستان، سودی برای او در برابر مخالفان داخلی اش در آمریکا نداشت. فشارها بر ترامپ با این امید که شاید از کاخ سفید خارج شود، ادامه دارد. 

گزارشگر شبکه المیادین گفت: برای دولت دونالد ترامپ، مهار کردن بحران روابط با روسیه به اولویت اصلی تبدیل شده است. حتی پیش از اینکه هواپیمایش بعد از سفر به خاورمیانه، در واشنگتن به زمین بنشیند، اطلاعاتی درباره ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه منتشر شد که نشان می دهد جبهه مخالفان او در واشنگتن در حال گسترش است. ترامپ حتی به تدریج با اتهام به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا روبرو می شود. رسانه های آمریکایی با ترسیم کردن چهره ای از ترامپ به عنوان پیرو و وابسته به روسیه، تلاش می کنند وجهه مردمی او را تخریب کنند. به نظر می رسد ترامپ نگران نیست. 

در ادامه این گزارش آمده است: کاخ سفید «یگان ارتباط» برای پاسخ دادن سریع به اتهامات در این باره تشکیل داده است تا ارتباطات مردمی رئیس جمهور آمریکا بهبود یابد، به ویژه که به نظر می رسد این رویارویی بین ترامپ و مخالفانش تشدید خواهد شد. بعضی از رسانه های آمریکا بر مطرح کردن پرونده های ضد ترامپ اصرار دارند. کمیته های تحقیقات وابسته به سنا و مجلس نمایندگان هم درباره تماس های مشکوک نزدیکان ترامپ با روس‌ها به کار خود ادامه می دهند. 

صبحی غندور، مدیر مرکز گفتگوی عربی-آمریکایی در واشنگتن در مصاحبه با این شبکه، در این باره گفت:« قراردادهای میلیارد دلاری ترامپ با سعودی‌ها، برای او در واشنگتن سودی نداشت. این ماجرا زمانی اوج پیدا کرد که ترامپ، جیمز کومی مدیر اف بی آی را برکنار کرد و پس از آن جان برنان، رئیس سابق سیا تایید کرد از ماه اوت گذشته این تماس ها آغاز شده است. مشکل ترامپ آن است که خانواده و شخص دامادش به این رسوایی ارتباط پیدا کرده است. مایکل فلین، جف سشنز و جرد کوشنر سه پایه اصلی تیم ترامپ بودند. مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ مجبور به استعفا شد و جرد کوشنر هم که مسئول پرونده های مهم داخلی و خارجی است اکنون با اتهام روبروست. هیچ یک از این سه نفر، درباره تماس ها و دیدارهای سری خود با طرف روسی حرفی نزده بودند. این مسئله بسیار خطرناک است. اگر ترامپ، موضع تندی ضد روسیه اتخاذ کند تا این اتهامات را از خود دور کند، ممکن است مسکو اطلاعاتی را فاش کند. اگر هم به موضع گذشته خود در برابر روسیه ادامه دهد، با سؤالات بیشتری در داخل آمریکا روبرو خواهد شد. ترامپ ممکن است با دو سناریوی ریچارد نیکسون یا بیل کلینتون روبرو شود. اما باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که ترامپ همچنان از حمایت اکثریت جمهوریخواه و نیز لابی اسرائیل برخوردار است. لابی اسرائیل از بنیامین نتانیاهو ضد باراک اوباما پس از امضای توافقنامه هسته ای ایران حمایت کرد. لابی اسرائیل در بین دموکرات ها هم نفوذ زیادی دارد. به اعتقاد من اگر لابی اسرائیل از ترامپ راضی بماند و او به سیاست خود به نفع نتانیاهو در منطقه ادامه دهد، برکناری ترامپ بعید است.» 

غندور افزود: «دونالد ترامپ در عمل بودجه وزارت دفاع آمریکا را به شدت افزایش داده است که این مسئله هم باعث رضایت کارخانه های بزرگ تسلیحاتی از او می شود. صدها میلیارد دلار قراردادی که ترامپ با عربستان امضا کرد می تواند بر جلب نظر اعضای کنگره تاثیر بگذارد. البته رسانه های آمریکا امروز نقش مؤثری در افشای اطلاعات مربوط به این رسوایی ها ایفا می کنند که ممکن است بعضی اعضای کنگره را به موضع گیری ضد ترامپ تشویق کند. بعید می دانم محبوبیت مردمی ترامپ به شدت کاهش یابد، زیرا حامیان ترامپ همه کارهای او را توجیه می کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار