کرمان؛

نجوایی با دوست 3

خدایا در سومین روز ماه مبارک رمضان دلم بیشتر از قبل هوای تو را کرده است. خدایا ممنون توام که در این ماه عزیز ، مرا به صرف جرعه جرعه آرامش دعوت کرده ای تا...

 نجوایی با دوست 3به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بارالها وجودم لبریز از آرامش یاد تو شود. آرامشی که در گیر و دارهای خودساخته زندگی گم اش کرده ایم . آنچنانکه گاهی وقت ها فراموش می کنیم که تو هستی و هوای ما را داری.
 
این فراموشی است که سبب میشود در برابر تلاطم امواج زندگی ، آرامش از کف بدهیم و به ترس موهوم دچار شویم. ترس از هرچیزی غیر از تو . از تو می خواهم به حق بزرگی و کبریایی ات که در سومین روز این ماه پر برکت ، مرا باز مهمان بوستان آرامش و طمانینه کنی و کمک کنی در برهوت دنیا، خویشتن خویش را گم نکنم .

درسومین روز ازماه مبارک رمضان ، ماه اجابت دعا ، دلهایمان را صفا می بخشیم با قسمت سوم از ترجمه روان و نسبتا آزاد دعای ابوحمزه ثمالی ، دعای گرانمایه ای که حضرت امام سجاد علیه السلام در سحرگاهان این ماه عزیز ، با قرائت آن روی نیاز به درگاه معبود بی نیاز می بردند.

* * *

خدایا ، به درگاهت روی آورده ام و در شأن تو نیست که به من دستور بدهی از درگاهت حاجت بخواهم و دعا کنم اما تو منع عطاء کنی .
 
پروردگارا تو بسیار بخشنده هستی . از نعمت هایی که برای اهل زمین می فرستی می فهمم که متوجه حال آنهایی ونسبت به همه مهربانی .
 
مرا در خردسالی در نعمتها و احسان خویش پروراندی و در بزرگسالی نامم را سر زبانها بلند کردی .
 
معبود من ؛ در دنیا مرا به احسان و فضل و نعمت های خود پرورش دادی و برای آخرتم به عفو و کرم اشارت فرمودی .
 
ای مولای من راهمنای من به سوی تو ، همان شناختی است که از تو دارم و شفیع من در درگاهت
 
همان علاقه ای است که به تو دارم . و من مطمئنم و یقین دارم که شناختم از تو مرا به سوی تو راهنمایی میکند و شفاعت شفیعم در درگاه تو پذیرفته میشود .
 
من چنان از رحمت تو آسوده خاطرم ای آقای من ، که به زبانی که گناه لالش کرده است تو را می خوانم و با دلی که گناه به هلاکتش کشانده است با تو رازهایم را میگویم .
 
پروردگارا ؛ من تو را در حالتی میخوانم که هراسان و در عین حال خواهانم ، امیدوار و درعین
حال ترسانم .
 
ای مولای من ؛ هنگامی هراسان می شوم که به یاد می اورم تو گناهانم را مشاهده می کنی اما چون بزرگواری تو را می بینم به طمع می افتم که امیدوارانه از درگاهت نیازهای خود را
بطلبم.
 
خدایا اگر از گناهانم بگذری ، نشانه دیگری را نشانمان داده ای که تو بهترین مهر ورزی و اگر به خاطر گناهانم عذابم کنی ، هیچ ستم نکرده ای .

به قلم : س . جعفری باشگاه خبرنگاران کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.