در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حذف تدریجی کانکس های اورژانسی در سراسر کشور

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در سراسر کشور حدود۳۶۰ کانکس وجود دارد که از سال گذشته اقداماتی را برای حذف این کانکس ها داشتیم.

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه حدود 360 کانکس اورژانس در کشور وجود دارد، اظهارکرد: جمع آوری این کانکس ها در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیماران و خدمات دهی بهتر و همچنین یکسان سازی سازه های اورژانس، امنیت و نگهداری بهتر تجهیزات پزشکی از اواخر سال گذشته در سراسر کشور در حال اجرا است.
 
وی افزود: با حذف کانکس ها کیفیت ارائه خدمات اورژانسی به مردم  ارتقا پیدا میکند و نیروهای اورژانس نیز که بصورت شبانه روزی در فصل گرما و سرما ارائه خدمت می‌کنند از مکان بهتری برای اسکان، پذیرش بیمار و مکان مناسب برای نگهداری تجهیزات پزشکی اورژانسی برخوردار خواهند شد.  
 
کولیوند با اشاره به فعالیت تعداد ۲ هزار و ۲۸۸ پایگاه در سراسر کشور تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۱۳۷۰ پایگاه جاده ای، ۸۴۸ پایگاه شهری، ۳۲ پایگاه هوایی، ۳۵ پایگاه روستایی و تعداد ۲ پایگاه هوایی در کشور فعال هستند.
 
وی افزود: تعداد ۳۵۸ کانکس اورژانس در سراسر کشور وجود دارد که تاکنون برای حذف  ۲۵درصد از این کانکس ها  قراردادی  با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور منعقد شده که هزینه ساخت این سازه ها توسط دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان اورژانس تامین می‌شود.
 
 کولیوند گفت: طی رایزنی هایی که با شهرداری، خیرین و ستاد اجرائی فرمان امام (ره)داشته ایم امیدواریم تا پایان سال ۹۶ تمامی کانکس ها از حوزه ی اورژانس جمع آوری و سازه مناسب که بتوان خدمات بهتری را به مردم ارائه داد؛ بسازیم البته در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر سازمان هایی همچون شهرداری و کمک خیرین هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار