شیراز؛

تمدید دستورالعمل بخشودگی جرائم دیرکرد بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی فارس

اعطای مشوق ها و بخشودگی جرائم دیرکرد بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس تا پایان امسال تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اعمال بخشودگی جرائم ديركرد بدهی واحدهای صنعتی تا سقف 80درصد تا اعمال تخفيف10درصدی واگذاری زمين برای نخبگان، ايثارگران و شركت های تعاونی استان خبر داد.
 
قنبری افزود: این دستورالعمل ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت و رفع موانع تولید، ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه‌گذار، رونق تولید و اشتغالزایی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعمال می‌شود.
 
وی ادامه داد: این مشوق ها  در راستای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی دارای قرارداد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات، در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از صنعتی، بنگاه‌های خدمات عمومی، واحدهای فناوری و کسب و کار و واحدهای کارگاهی که مشمول پرداخت تعدیل بدهی معوق بوده و تاکنون موفق به پرداخت مبالغ اعم از اصل بدهی و تعدیل معوقه نشده، قابل اجرا است.
 
قنبری بیان کرد: براساس این دستورالعمل، طرف‌های قراردادی که اسناد تعهدی خود را از زمان ابلاغ این دستورالعمل پرداخت کرده ولی تعدیل آن ها تاکنون مورد بخشودگی قرار نگرفته، مشمول تخفیفات اعطای این دستورالعمل می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی بهره‌بردار، که دارای پایان کار یا در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند در صورت پرداخت 50 درصد اصل بدهی، مشمول 65 درصد بخشودگی جرائم دیرکرد قرار خواهند گرفت و چنانچه 100 درصد مبلغ اصل بدهی تولیدی و صنعتی را پرداخت کنند تا 80 درصد جرایم تأخیر بخشوده می‌شود.
 
قنبری با بیان اینکه، واحدهای صنعتی که در مرحله فونداسیون و نصب سوله باشند نیز مشمول این مشوق ها خواهند شد، گفت: این واحدها چنانچه برنامه ساخت و ساز آن ها با برنامه زمان بندی مصوب شده در هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی فارس مطابقت داشته باشد، در صورت پرداخت 35درصد اصل بدهی، شامل 50 درصد بخشودگی جرائم دیرکرد می شوند.
 
وی ادامه داد: واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان سال 1396 می‌توانند از دستورالعمل اعطای مشوقات ویژه در جهت رونق بخش تولید و صنعت استفاده کنند.
 
قنبری اظهار امیدواری کرد که با اعمال این مشوق‌ها شاهد تسریع در بهره‌برداری از واحدهای در حال ساخت، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال، افزایش ظرفیت تولید واحدهایی نیمه فعال باشیم.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس  با بیان اینکه سایر مشوق‌ها و تخفیف‌ها به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی نیز، همچنان اعمال می‌شود، تصریح کرد: اعمال تخفیف 10درصدی به نخبگان و ایثارگران و سرمایه‌گذاران خارجی و مخترعان  و همچنین اختصاص مشوق‌های ویژه در مناطق کم‌برخوردار و اعمال تخفیف برای متقاضیانی که بتوانند واحد صنعتی خود را در فاصله زمانی کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسانند از جمله سیاست‌های حمایتی در این بخش است.
 
استان فارس با 61 شهرک صنعتی در حال واگذاری عنوان دوم کشور را در شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار