پیشرفت صنعت هوایی ایران هم گام با دنیا/ تولید موتور هواپیما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

مسئول کمیته تخصصی موتورهای هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی گفت: ایران در صنعت هوایی و ساخت موتور به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

پیشرفت صنعت هوایی ایران هم گام با دنیا/ تولید موتور هواپیما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتیحسین پورفرزانه مسئول کمیته تخصصی موتورهای هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طراحی و ساخت موتورهای هوایی توربوجت، توربوفن اظهار کرد: حوزه موتورهای هوایی در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و در نقشه جامع علمی کشور به عنوان یکی از زیربخش‌های هوافضا و از اهداف نظام علم و فناوری محسوب می‌شود.

 
وی عنوان کرد: توانمندی در طراحی موتورهای هوایی و بهره برداری از آنها، سابقه طولانی در فعالیت‌های هوایی و هوانوردی، وجود زیرساخت‌های مناسب تعمیرات و نگهداری، طراحی و ساخت موتور، وجود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کلاس جهانی و وجود نیروی انسانی مستعد، و متخصص لزوم توجه به این حوزه را نشان می‌دهد.
 
پور فرزانه تاکید کرد: وجود این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در کنار فرصت‌های پیشرو نوید موفقیت‌های بزرگ را در آینده می‌دهد و موفقیت‌ها در صورت وجود برنامه‌ای جامع و تلاش مستمر در حوزه صنعت طراحی و ساخت موتورهای هوایی این کار دور از دسترس نیست.
 
وی یاد آور شد: نقش این حوزه در ارتقای اقتدار و امنیت ملی، پیشران علم و فناوری در دیگر زمینه‌ها و منافع حاصل از سرریز فناوری‌های توسعه یافته یا بومی سازی شده به دیگر بخش‌ها نیز از جمله دیگر عواملی هستند که صنعت طراحی و ساخت موتورهای هوایی را در سطح جهانی به یک حوزه راهبردی تبدیل کرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار