ماجرای حذف واژه «غیرانتفاعی» از عنوان دانشگاه ها به کجا رسید؟

رییس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات‌ غیردولتی‌ در خصوص حذف واژه غیر انتفاعی از موسسات غیر دولتی توضیحاتی را ارائه داد.

علی آهون‌منش‌ رییس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات‌ غیردولتی‌ در گفتگو  با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حذف عنوان غیرانتفاعی از مؤسسات غیردولتی اظهار داشت: حذف عنوان غیرانتفاعی از مؤسسات غیردولتی‌ به درخواست وزیر علوم از رییس جمهوری است و این کار تأثیر زیادی در سرمایه‌گذاری اعضای هیأت مؤسس در هر یک از واحدهای دانشگاهی دارد.

وی بیان کرد: اگر عنوان غیرانتفاعی بر روی مؤسسات غیردولتی باشد پس از فوت هر یک از اعضای هیأت مؤسس سرمایه آنها به وسیله وزارت علوم و یا دولت ضبط می‌شود اما اگر این عنوان از مؤسسات غیردولتی‌ برداشته شود پول سرمایه‌گذاران به فرزندانشان‌ می‌رسد.

آهون‌منش عنوان کرد: با حذف عنوان غیرانتفاعی‌ از مؤسسات غیردولتی‌ اعضای هیأت مؤسس سرمایه‌گذاری بیشتری در دانشگاه‌های خصوصی انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: با حذف عنوان غیرانتفاعی‌ سرمایه‌گذاری بیشتری در جهت توسعه علمی کشور می‌شود و در دنیا تمام دانشگاه‌های خوب به صورت غیرانتفاعی‌ و با کمک بخش خصوصی اداره می‌شوند.

آهون‌منش ادامه داد: این دستور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع و سپس در کمیسیون معین به تصویب رسید اما با اعتراض دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی برگشت داده شده است و ما برای حذف عنوان غیرانتفاعی‌ از مؤسسات غیردولتی‌ باید منتظر تصمیم نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار