رئیس کل دادگستری لرستان:

۷۰ درصد از زندانیان لرستان مبتلا به مواد مخدر و معتاد هستند

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: ۷۰ درصد از زندانیان لرستان مبتلا به مواد مخدر و معتاد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  بدری پنج شنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد لرستان، با اشاره برگزاری این مراسم به صورت هر ساله در استان گفت: خوشبختانه با برگزاری این جشن زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیر عمد به صورت ناخواسته در زندان به سر می‌برند و پای آن‌ها به زندان باز شده است گفت: طی سال گذشته ۲۲۷ زندانی جرائم غیر عمد لرستان با کمک ستاد دیه، تسهیلات دولت، بانک‌ها و خیرین از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه از این تعداد هفت نفر زن و ۲۲۰ نفر مرد بودند گفت: از مجموع زندانیان جرائم غیر عمد استان که طی سال گذشته آزاد شدند ۳۴ نفر به دلیل حوادث رانندگی و کار، ۱۷۲ نفر به دلیل جرائم مالی غیر از کلاهبرداری و ۲۱ نفر نیز به دلیل مهریه و نفقه در زندان به سر می‌بردند.


بدری میزان بدهی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد استان طی سال گذشته ۱۵۷ میلیارد ریال بود که پرداخت شد.

وی تعداد زندانیان جرائم غیر عمد لرستان طی امسال را ۳۷۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰۸ نفر به دلیل جرائم مالی غیر کلاهبرداری، ۵۲ نفر به دلیل مهریه و نفقه و ۱۵ نفر نیز به دلیل حوادث رانندگی در زندان به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری لرستان مجموع بدهی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد استان را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر از این میزان ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شود باز هم زمینه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان فراهم می‌شود.

بدری با تاکید بر ضرورت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد لرستان ب. تئجه به فضای نامناسب موجود در زندان‌ها افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از زندانیان لرستان مبتلا به مواد مخدر و معتاد هستند.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.