شیراز؛

ارایه خدمات بهداشتی درمانی در فارس

رییس شبکه بهداشت و درمان کامفیروز از اعزام تیم هشت نفره بهداشتی درمانی، به روستای صعب العبور جیدرزار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید احمدی رییس شبکه بهداشت و درمان کامفیروز گفت: یک گروه کامل از تیم سلامت مرکز بهداشتی درمانی مهجن آباد، شامل پزشک، ماما، پرستار، کارشناس بهداشتی و بهورز، با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سطح سلامت مردم، به روستای صعب العبور جیدرزار اعزام شده و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم و ساکنان این روستا ارایه کردند.

احمدی افزود: به لحاظ صعب‌العبور بودن این روستا، مردم دسترسی به پزشک و دندانپزشک ندارند، اما خدمات بهداشتی اولیه با حضور بهورز خانه بهداشت، به مردم این منطقه ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با اعزام تیم سلامت به این روستا، خدماتی شامل معاینه، غربالگری، اندازه‌گیری فشارخون و توزیع دارو و مواد بهداشتی به صورت رایگان به ۱۱۰ نفر از ساکنان روستا ارایه شد.

احمدی اظهار کرد: از دیگر خدمات این تیم سلامت، آشنایی با بیماری‌های عفونی، آموزش بهداشت دهان و دندان و راه‌های پیشگیری از بیماری ها، توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز و ضدعفونی و کلرزنی منابع آب شرب است.

رییس شبکه بهداشت و درمان کامفیروز تصریح کرد: طبق بازدیدهای قبلی و تصمیمات معاونت بهداشتی دانشگاه، اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی به مناطق دورافتاده و صعب العبور به صورت فصلی انجام می‌شود و ارایه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی در اولویت قرار دارد که هدف از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت نیز هست.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار