کرمان؛

پلمب 90 فروشگاه غیرمجاز سم در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: 90 فروشگاه غیرمجاز سم در این شهرستان از ابتدای سال گذشته تاکنون پلمب و تعطیل شده است.

پلمب 90 فروشگاه غیرمجاز سم در رفسنجان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید ملانوری در نشست ساماندهی متکدیان و کودکان کار رفسنجان در محل فرمانداری رفسنجان افزود: سالانه بیش از 600 تا 800 تن سموم شیمیایی با گردش مالی بیش از 600 میلیارد ریال در باغ های این شهرستان مصرف می شود که خطرات زیست محیطی دارد.

وی با بیان اینکه 110 فروشگاه عرضه سم مجاز دارای پروانه در رفسنجان وجود دارد که به طور پراکنده فعالیت می کند اظهار کرد: مجوز احداث فروشگاه و انبار عرضه سموم در یک قطعه زمین در شهرک صنعتی این شهر صادر شده تا انبارهای سموم کشاورزی از سطح شهر خارج شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مبارزه با پدیده ناپسند قلیان در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: از یکماه قبل تاکنون در رفسنجان 200 قلیان جمع آوری شده است.

فرماندار رفسنجان گفت: در منطقه اسدآباد 100 واحد دامی غیرمجاز وجود داشت و توسط افاغنه تصرف شده بود که با کمک نیروی انتظامی و دادستانی و دیگر عوامل اجرایی این واحدها را تعطیل و محل را به مساحت 12 هکتار به دولت بازگرداندیم.

وی به معضل وجود متکدیان و کودکان خیابانی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: متکدیان و کودکان خیابانی در رفسنجان پس از شناسایی ساماندهی می شوند.

فرماندار رفسنجان گفت: از امروز به مدت یک هفته کار شناسایی افراد متکدی و کودکان خیابانی در این شهرستان انجام و سپس ساماندهی می شوند.

ملانوری افزود: پس از شناسایی متکدیان به بررسی و تحقیق وضعیت زندگی و درآمد آنها خواهیم پرداخت و به افراد غیرنیازمند به منظور ترک این عمل ناپسند تذکر داده می شود.

وی تاکید کرد: نیازمندان واقعی نیز با برسی و دسته بندی نیازهایشان در زمینه مسکن، بهداشت، درمان و یاری خواهند شد.

وی افزود: کودکان باید دنبال تحصیل و بازی باشند و از رشد و آموزش صحیح را فرابگیرند.

ملانوری ادامه داد: برای ساماندهی متکدیان نیاز است بخش خصوصی به کمک دولت بیاید و مردم کمک کنند که در این راستا موسسه خیریه کوثر اعلام آمادگی کرده و حاضر است به نیازمندان واقعی پناه دهد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار