مشهد؛

آغاز واکسیناسیون تب برفکی در تربت جام

طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین توسط اکیپ‌های دامپزشکی در تربت جام آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا جاقوری رئیس دامپزشکی تربت جام گفت:طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی در تربت جام آغاز شد.

وی افزود: با وجود بیش از ۶۱۸ دام سبک وسنگین در این منطقه برای پیشگیری بیماری تب برفکی کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و دام داران برگزار شده است که در اجرای این طرح تعداد ۱۶ هزار دام سنگین و ۲۰۴ هزار دام سبک برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.


رئیس دامپزشکی تربت جام گفت: واکسیناسیون در گوسفند و بز به صورت رایگان و در دام سنگین دامدار فقط هزینه واکسن را پرداخت می‌کند و این طرح در مناطق پرخطر که تجمع دام بسیار است تحت پوشش قرار می‌گیرند و ۲۵ روز عملیات واکسیناسیون ادامه دارد.

جاقوری افزود: درگیری دام سبک با بیماری تب برفکی کاهش شیر و وزن دام را به دنبال دارد و بیشتر تلفات به سمت دام جوان است که باید پیشگیری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره با بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: موارد مشکوک بیماری‌های مشترک انسان و دام در شهرستان شناسایی شد که سریعاً توسط کارشناسان دامپزشکی کانون‌های محل نگهداری دام‌ها و اطراف آن سم‌پاشی گردید و کلاس‌های آموزشی در مناطق مختلف شهرستان برای دامداران برگزار شد.

رئیس دامپزشکی تربت جام افزود: یکی از معضلات شهرستان وجود تعدادی مرغداری بدون پروانه است که می‌بایست این مرغداری‌ها با نظارت اداره دامپزشکی فعالیت نمایند.

جاقوری گفت: کارشناسان دامپزشکی دائماً در حال گشت در سطح شهرستان می‌باشند که در صورت مشاهده هرگونه بیماری و یا تخلف به‌سرعت مراتب قانونی انجام می‌گیرد.

وی از دامداران در خواست کرد: دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی در جهت اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها سبک و سنگین همکاری کنند تا بتوانند برنامه‌های پیشگیرانه را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام//م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.