عباس مهاجر: می توانیم به رقابت های المپیک هم فکر کنیم

رقابت های پرش با اسب CSI در ایران و با حضور سوارکاران رده های سنی مختلف در حال برگزاری است.

عباس مهاجر مسئول برگزاری مسابقات CSI در گفتگوبا خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون جهانی باشند، مسابقات CSI هستند. در فدراسیون جهانی مسابقات CSI، یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره داریم. خوشبختانه پارسال مسابقات یک ستاره و دو ستاره و رقابتهای CSI جونیور را برای کودکان برگزار کردیم. امسال با CSI دوستاره شروع کردیم، بعد CSI جونیور را برگزار می کنیم و CSI  سه ستاره را هم در پیش داریم. که CSI  سه ستاره «کوآلیفاید» برای «ورلد کاپ» هم هست. براساس مقدار جایزه و تسهیلاتی که به سوارکار داده می شود تعداد ستاره ها فرق می کند.

وی افزود: باید همه شرایط مهیا باشند تا بتوانیم میزبان مسابقات بین المللی مهم تر باشیم. هزینه هایی که برای مربی، سوارکار و اسب انجام می شود خیلی با شرایط آسیایی متفاوت است. ولی اگر یک برنامه ریزی درست انجام شود، هزینه های لازم وجود داشته باشد، حامیان مالی وجود داشته باشند، و اگر روند صعودی داشته باشیم می توانیم به رقابتهای المپیک و آسیایی هم فکر کنیم.

مهاجر در پایان گفت: ما چند استان فعال درزمینه پرش با اسب داریم. استان های قم، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، یزد، البرز و تا حدی هم استان فارس در زمینه پرش فعال هستند. که البته پراکندگی امکانات در استانها یکسان نیست. مثلا استانهای همدان، البرز و خراسان امکانات بهتری از سایر استانها دارند. در فدراسیون سوارکاری لیگ دسته یک را راه اندازه کردیم. در هر استانی یک سری مسابقات انجام می شود با یک مسیر یکسان، یک پارکور یکسان، طراح مسیر مشخص، و فقط فینال را در تهران برگزار می کنیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار