میزبانیِ بین المللی سوار کاری،راهکار جلوگیری از خروج ارز

هزینه های سر سام آور برای اعزام به رقابت های بین المللی با راهکار میزبانی تا حدودی مرتفع شد.

دیگر پول ها به جیب اعراب نمی رودمحمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد اینکه با برگزاری مسابقات بین المللی در داخل کشور تا چه اندازه صرفه جویی ارزی داشته ایم گفتگو با گفت : وقتی یک سوارکار لازم بود که به خارج از کشور برای حضور در مسابقات بین المللی برود مانند سال 93 که به مسابقات دوحه قطر اعزام شدیم و به دلیل اینکه این مسابقات 4 ستاره بود فقط برای بلیط هواپیمای اسبهای اعزامی 50 میلیون تومان هزینه کردیم . جا به جایی اسب و رفتن یک سوارکار بسیار هزینه بر است و کار بسیار دشواری است، چون یک موجود زنده را قرار است به کشوری دیگر انتقال بدهیم و به همین دلیل برگزاری مسابقات بین المللی داخل کشور بسیار پر اهمیت است تا آنها بتوانند با کمترین هزینه به مسابقات بین المللی بپردازند و سطح خود را بالا ببرند.

دبیر فدراسیون در ادامه گفت: این مسابقات بین المللی علاوه بر اینکه برای سوارکاری داخل کشور می تواند امتیازات خوبی را کسب کند بدون اینکه سوارکاران به سایر نقاط جهان بروند و هزینه های زیادی می کنند توسعه بخش سخت افزاری و توسعه و ارتقا دانش فنی و کادر مسابقات را به همراه داشته باشد . امروز با حضور کادر فنی بین المللی و مطرح در زمینه طراحی مسیر که پیتر شوماخر آلمانی است و هولنبرگ سرداور سوئدی که به تهران آمده است می توانیم با حضورشان دوره های خوب بین المللی را برگزار کنیم و کلاسهای خوبی داشته باشیم تا سطح دانش جامعه سوارکاری ایران هم بالا برود و بتوانیم امتیازات لازم را در سطوح بین المللی کسب کنیم.

 وی ادامه داد:مسابقات بین المللی پرش با اسب که در مجموعه نوروزآباد در حال برگزار است از امروز به مناسبت آزاد سازی خرمشهر آغاز شده و تا 3 روز ادامه دارد. این مجموعه سالها است که از برگزاری و میزبانی مسابقات بین المللی دور بود چرا که باید زیرساختهای آن فراهم و آماده می شد و هزینه بسیار زیادی برای آماده سازی لازم بود. این مجموعه به صورت اجاره سالیانه در اختیار فدراسیون قرار دارد که ما در تلاش هستیم این اجاره نامه را بلند مدت تر کنیم تا بیشتر در اختیار فدراسیون باشد البته ما زودتر از اینکه توافقی صورت بگیرد این کار را شروع کردیم و بازسازی را در برخی مناطق آغاز کرده ایم.

وی افزود: مجموعه پرش با اسب و اسبدوانی در نوروز آباد چند ماهی است که افتتاح شده و خوشبختانه برای میزبانی مسابقات دو ستاره که دارای بستری مناسب این نوع مسابقات است افتتاح گردید . مانژ نوروز آباد بزرگترین مانژ موجود در کشور است و ابعاد آن 80 متر در 120 متر می باشد که متراژ بالایی است و وقت و هزینه بسیاری برای آماده سازی صرف شد.

کاظمیان ادامه داد: خوشبختانه در سایر نقاط کشور هم این بازسازی ها و ساخت و سازها و برگزاری مسابقات سوارکاری چه در پرش با اسب و چه در درساژ و چه در اسبدوانی صورت گرفته است . امروزه در استان فارس 2 مجموعه سوارکاری بسیار خوب ساخته شده است. در استانهای خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و خوزستان و یزد هم محل هایی است که میدان های اسبدوانی و مانژ پرش در حال انجام است و اینها همه به خاطر این است که حرکت های رو به رشد صورت می گیرد و مردم امیدوار شدند و در این بخش سرمایه گذاری می کنند و امیدواریم با این روال شاهد توسعه بخش سخت افزاری باشیم چرا که میتواند این بخش کمک شایانی به فدراسیون کند تا فعالیتها را از تهران بیرون ببریم و در بقیه استان ها هم این رشته را فعال کنیم و باعث رشد و شکوفایی ورزش سوارکاری متناسب با پتانسیلی که در شهر ها است شاهد باشیم.

 محزون:ارتفاع پرش به مسابقات بین المللی نزدیک شد

دانیال محزون قهرمان سوارکاری کشورمان در خصوص این مسابقات گفت : پنجمین دوره این نوع مسابقات است که در تهران برگزار می شود و اولین باری است که مجموعه نوروز آباد میزبان این مسابقات است چون در 2 سال گذشته این باشگاه راکد بوده و بازسازی نشده بود . البته سال گذشته که این باشگاه ترمیم و بازسازی شد بسیار موثر بود و نشان از آن دارد که جای پیشرفت زیادی برای این رشته از سوارکاری وجود دارد.

وی ادامه داد: چون این زمین دارای وسعت بالایی است پس شرایط آن را دارد که بتواند مسابقات 3 یا 4 ستاره را برگزار کند . در حال حاضر هم ارتفاع پرش این مسابقات در نوبت صبح 130 سانتیمتر بوده و در نوبت بعدازظهر هم 135 سانتیمتر که این تقریبا نزدیک به مسابقات بین المللی است.

محزون در مورد اینکه چه مقدار به استاندارد بین المللی نزدیک هستیم گفت : به خاطر اینکه مسابقات 2 ستاره است ما در حد بین المللی هستیم ولی برای برگزاری مسابقات بالاتر احتیاج به حامی مالی داریم تا بتوانیم سطح برگزاری مسابقات را بالا ببریم چون این ورزش بسیار پرهزینه از نظر برگزاری است چون تمامی شرایط از نگهداری اسب تا ایجاد پیست و ارتفاع پرش هزینه بر است.

این سوارکار در پایان گفت : شرایط برای شرکت یک موجود زنده در مسابقه باید کاملا ایده آل باشد تا به مشکلی بر نخورد . کمکهای فدراسیونو وزارت ورزش بسیار مفید خواهد بود.

هولنبرگ سرداور سوئدی این مسابقات هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از اینکه من را به ایران دعوت کرده اید تشکر می کنم و در مورد این مسابقات هم باید بگویم اسب های خوبی در مسابقات هستند و همچنین سوارکاران خوبی هم در مسابقات هستند و ایران فرصتی برای پیشرفت سوارکاری دارد و سوارکاران خوب هم زیاد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار