مشهد؛

وجود ۱۸ موقوفه با نیت تعزیه داری در شب‌های احیا ماه مبارک رمضان

در شهرستان خلیل آباد ۱۸ موقوفه با نیت عزاداری در شب‌های احیا ماه مبارک رمضان وجود دارد.

سیداحمد حسینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد افزود: ۱۸ موقوفه مربوط به سوگواری و تعزیه داری برای برگزاری عزاداری مولای متقیان حضرت علی (ع) و برپایی مراسم احیا در شهرستان خلیل‌آباد به ثبت رسیده است.

وی افزود: نخستین وقف در سال ۱۳۲۴ توسط واقف نیک اندیش مراد نیخانی و آخرین وقف توسط واقف خیراندیش کربلایی صفر در سال ۱۳۴۹ بانیت تعزیه داری به ثبت رسیده است و متاسفانه باگذشت نزدیک به نیم قرن ما موقوفه‌ای با نیات ماه مبارک رمضان در اداره اوقاف شهرستان به ثبت نرساندیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه به قرآن خوانی و افطاری محرومان در شب‌های ماه رمضان توسط ائمه معصومین سفارش شده است، گفت: با این حال هیچ موقوفه‌ای با نیات برپایی سفره‌های افطاری ساده و برگزاری جلسات قرآنی در این شهرستان نداریم.

حسینی افزود: مراسم افطاری ساده یکی از سنت‌های خوبی است که در بین مومنان رایج است و خوشبختانه در سطح بقاع متبرکه شهرستان خلیل‌آباد توسط خیران و اعضای هیئت امنا، سفره‌های افطاری و جلسات قرآنی برپا می‌شود.

وی گفت:: همچنین اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی، برپایی ایستگاه پاسخ گویی به مسائل شرعی از ابتدای ماه مبارک رمضان در امامزادگان سیدحسن (ع) روستای میرآباد، سیدهادی (ع) روستای شوراب، سیدقاسم (ع) روستای ارغا و معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور (س) روستای جابوز با استقبال خوب روزه داران برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلیل‌آباد افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای عمل به واجبات و ترک محرمات است که امیدواریم همه از این فرصت الهی نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.