بجنورد؛

اسکان زلزله زدگان خراسان شمالی قبل از فصل سرما

آسیب دیدگان زلزله استان تا پایان مهرماه جاری در منازل بازسازی شده ساکن می شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ محمدحسین علی نیا معاون استاندار خراسان شمالی زلزله اخیر را رخداد بزرگی در خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: در این حادثه طبیعی بزرگ ۷۷ روستا از شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان آسیب دیدند و تا امروز برای یک هزار و ۱۱۵ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات، پرونده تشکیل‌شده است.

وی افزود:۶۸۰ پرونده به بانک‌ها ارجاع داده‌شده که ۷۷ مورد به‌منظور دریافت تسهیلات منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی تعداد واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق شهری و روستایی را ۱۴ هزار و ۵۰۹ واحد عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۱۵ واحد مسکونی پی‌کنی، ۸ واحد در مرحله فونداسیون و سقف یک واحد مسکونی نیز زده‌شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: کمتر از ۵۰ روستا متحمل آسیب جدی شده‌اند که از زمان وقوع این رخداد ۱۳ اکیپ هرروز مشغول به کار هستند که امیدواریم تا دو هفته آینده کار آواربرداری به‌طور کامل انجام شود که البته تا یک هفته گذشته آواربرداری ۴۷۵ واحد به اتمام رسیده است.

علی نیا در خصوص زمان دریافت وام مسکن افزود: انعقاد قرارداد صورت گرفته و اعتبارات ۷۷۰ مورد از این پرونده‌ها از سوی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود تا اعتبارات هیئت دولت ابلاغ شود.

وی گفت:۶ هزار و ۷۳۳ واحد در گلستان شهر آسیب‌دیده که از این تعداد ۳ هزار و ۹۷۱ واحد متحمل آسیب جدی شده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته مهلت ۲ ساله‌ای برای عدم پرداخت اقساط آنان به همراه ودیعه ۱۵ میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده که البته این شرایط شامل کسانی می‌شود که واحدهای آنان قابل سکونت نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درباره بیمه واحدها نیز اظهار کرد: بیمه ایران طرف قرارداد با استانداری است که با اعزام به مناطق آسیب‌دیده از ۲ هزار و ۱۸۰ واحد در ۲۱ روستا بازدید به عمل‌آورده‌اند که از این تعداد با ۲۵ مورد انعقاد قرارداد شده تا خسارت‌های آنان پرداخت شود.

علی نیا گفت: مکاتبات بسیاری برای پرداخت خسارت در هیئت دولت انجام‌شده که به‌زودی در هیئت دولت مطرح و اعتبارات موردنیاز تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.